تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۱۰:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 4991
  فیلم «خانه دختر» شهرام شاه‌حسینی در توکیو در سه نوبت به نمایش در‌آمد و با استقبال مخاطبان ژاپنی مواجه شد.

شهرام شاه‌حسینی، حامد بهداد و محمد شایسته برای نمایش این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به این کشور سفر کرده‌اند. «خانه دختر» در بخش رقابتی این رویداد حضور دارد که به گفته شایسته، این فیلم در توکیو در سه نوبت به نمایش در‌آمد و با استقبال خوبی هم مواجه شد.

برگزار‌‌کنندگان بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برای این دوره از جشنواره ۷۰ فیلم از سینمای ایران را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت فیلم خانه دختر برای نمایش و رقابت در اصلی‌ترین بخش این فستیوال پذیرفته شد. این فیلم تنها فیلم ایرانی بود که در بخش مسابقه
بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو نمایش داده شد. این فیلم در میان ۱۶ فیلم سینمایی پذیرفته شده از کشورهایی چون آلمان، فرانسه، امریکا، ژاپن و… در بخش مسابقه اصلی این جشنواره به رقابت می‌پردازد.

فیلم خانه دختر به تهیه‌کنندگی محمد شایسته است که در سال ٩٣ ساخته شد. این فیلم داستان دختر دانشجویی در آستانه ازدواج است که درست در روز عقد اتفاقی برایش رخ می‌دهد و قصه فیلم از اینجا رقم می‌خورد. منصور با بازی حامد بهداد و بهار با بازی رعنا آزادی‌ور نقش این زوج را بازی می‌کنند و ابتدای این فیلم دوستان دانشجوی بهار با بازی پگاه آهنگرانی و باران کوثری مشغول خرید و آماده کردن خود برای این عروسی هستند که شخصی به آنها اطلاع می‌دهد بهار فوت کرده است و مراسم عروسی برگزار نمی‌شود.

حضور سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو که یکی از ۱۲ جشنواره بین‌المللی بزرگ دنیا و از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم آسیاست سابقه‌ای طولانی دارد. نخستین حضور سینمای ایران در این جشنواره به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد؛ نخستین سالی که جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برگزاری‌اش را به صورت سالانه آغاز کرد و فیلم «هامون» داریوش مهرجویی جایزه سوم این جشنواره را کسب کرد. «بادکنک سفید» جعفر پناهی در سال ۱۹۹۵ موفق شد جایزه بزرگ این جشنواره را دریافت کند. این اتفاق دو سال بعد در سال ۱۹۹۷ برای فیلم «مسافر جنوب» پرویز شهبازی هم تکرار شد. پرویز شهبازی با دریافت جایزه بزرگ این جشنواره به نام آشنایی از سینمای ایران در جشنواره توکیو تبدیل شد.

جایزه بهترین دستاورد هنری برای فیلم «یک روز بیشتر» بابک پیامی‌ در سال ۲۰۰۰ و جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوران برای فیلم «زیر نور ماه» رضا میرکریمی در سال ۲۰۰۱ ادامه جایزه‌های مهمی بودند که از این جشنواره نصیب سینمای ایران شد. «قاعده تصادف»، «بدون مرز» و «ملبورن» مهم‌ترین فیلم‌هایی هستند که در دو دوره قبلی جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو نمایش داده شده و مورد توجه داوران این جشنواره قرار گرفته‌اند.

منبع: اعتماد

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. ناشناس
    ۱۶, دی, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ

    بیا خرمشهر نگاه کنید نیاز نیست زیاد بررسی کنید داغون داغون

نظر شما


آخرین ها