تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۳:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 141631

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از عصر چهارشنبه ۱۲ شهریور با یک مراسم افتتاحیه تاثیرگذار شروع به کار کرد.

به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ در دوران کرونا در حالی شروع به کار کرد که فریادی پرشور در دفاع از تجربه جمعی سینمایی در برابر تهدید قابل درک غول‌های پخش آنلاین بود.

این جشنواره کارش را با نمایش فیلم ایتالیایی دانیله لوچتی با عنوان «پیوندها» درامی درباره ازدواج شروع کرد که با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد. اما پیوندی که بیش از همه در این جشنواره مورد توجه بود پیوندهای بین جشنواره‌های سینمایی و سینماها در سراسر جهان بود.

در مراسم، مدیران هفت جشنواره مهم اروپایی از جمله کن، برلین، سن‌سباستین، کارلووی‌واری و لوکارنو روی صحنه رفتند و اعلامیه‌ای نمادین را از روی صفحه نمایش بزرگ روخوانی کردند.

در بیانیه مشترک آمده بود: امروز، سینماها بار دیگر درهایشان را باز کرده‌اند، اگرچه مانند جشنواره‌های سینمایی، آنها نیز با درجاتی از عدم اطمینان و اضطراب شروع به کار کرده‌اند، اما آنها هم همه این تلاش‌ها را با امید و اطمینان انجام می‌دهند زیرا آنها حالا، بیشتر و بیشتر از هر زمان دیگر می‌دانند که هیچکس نمی‌تواند بدون سینما زندگی کند.

در ادامه بیانیه آمده است: هیچکس نمی‌تواند بدون فیلم‌ها و تماشای آنها در سالن‌های سینما زندگی کند، روی یک پرده بزرگ با جمعی از تماشاگران، با همه سرو صدا و سکوت.

در بیانیه همچنین آمده بود: آرزویمان این است که امشب این را قاطعانه تکرار کنیم، باید از سالن‌های سینماهایمان مراقبت کنیم و همه با هم، آنها و ما، سینما و جشنواره‌ها، متعهد به مراقبت از فیلم‌ها، هنرمندان، متخصصان، منتقدان، و همه آنهایی هستیم که سینما را به وجود می‌آورند.

پیش از مراسم افتتاحیه وقتی کیت بلانشت به عنوان رئیس هیأت داوران امسال روی صحنه رفت، او نیز بر تهدید نمایش آنلاین تکیه کرد و پیش از آن با حضور در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که: هر چند مردم این روزها با نمایش‌های آنلاین سرگرم شدند اما همه امشب اینجا جمع شده‌ایم تا یادآوری کنیم که جمعی افراد ناآشنا می‌خواهند یک تجربه جمعی را در فضایی تاریک با هم با تماشای یک فیلم داشته باشند.

به رسم هر سال، روز چهارشنبه همچنین داوران بخش مسابقه اصلی در مراسم فوتوکال شرکت کردند. در این مراسم در کنار کیت بلانشت به عنوان رئیس هیأت داوران، مت دیلون بازیگر آمریکایی، ورونیکا فرانتس کارگردان و فیلمنامه‌نویس اتریشی، جوانا هاگ کارگردان و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی، نیکولا لاجویا نویسنده ایتالیایی، کریستیان پتزولد کارگردان و فیلمنامه‌نویس آلمانی و لودیوین سانیه بازیگر و مدل فرانسوی حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه همچنین تیلدا سوئینتن با دریافت جایزه شیر طلا برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد و گفت: بودن در فضایی با مخلوقاتی که روی پرده بزرگ جان می‌گیرند و تماشای فیلم در ونیز، یک لذت ناب است.

این مراسم که نخستین رویداد مهم سینمایی پس از شیوع ویروس کروناست، همچنین با بزرگداشت انیو موریکونه آهنگساز فقید که در ماه جولای درگذشت شروع شد و ۹ قطعه ارکسترال از این آهنگساز اجرا شد که «تم دبرا» از فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» سرجیو لئونه که توسط پسرش آندرآ موریکونه رهبری شد، از جمله آنها بود.

ونیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا شروع به کار کرد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها