تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۶:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 52196

محمد هاشمی، رئیس سابق سازمان صداوسیما، در گفت‌وگو با «شرق» اذعان کرد: صداوسیما درباره پخش برنامه‌ها در زمان انتخابات بر اساس قانون انتخابات عمل می‌کند.
روند پخش برنامه‌های رئیس‌جمهور مستقر، در صداوسیما به چه شکل است؟
‌برنامه‌هایی که در حدود وظایف نامزد است، چه این نامزد رئیس‌جمهور باشد، چه رئیس مجلس و چه یک وزیر باشد، برای پوشش و پخش آن منعی نداشت و ما آن را پخش می‌کردیم و آن در چارچوب قوانین و ضوابط سازمان و کشور بود. الان نمی‌دانم آیین‌نامه صداوسیما یا آیین‌نامه انتخابات تغییر کرده، من اطلاعی در‌این‌زمینه ندارم. آن زمان مثلا وقتی رئیس مجلس نامزد می‌شد، برنامه‌های مجلس در روال معمولی پخش می‌شد و این مسائل به عنوان «تخلف» و «ویژه» تلقی نمی‌شد. هرآنچه در حدود وظایف کاری آنها تلقی می‌شد، می‌توانست پخش شود.
‌درشرح وظایف صداوسیما عنوان شده پوشش برنامه‌های رؤسای قوا در دستور کار قرار بگیرد؟
صداوسیما نیست. این مربوط به قانون انتخابات و آیین‌نامه‌ای است که برای انتخابات نوشته می‌شد و هیئتی به عنوان هیئت نظارت تعیین می‌شد که مرکب از دادستان، نماینده وزارت کشور و نماینده صداوسیما بود. اینها ربطی به قانون صداوسیما ندارد و به قانون انتخابات مربوط می‌شود. در اینجا این مسئله پیش‌بینی شده بود. الان نمی‌دانم این قانون تغییر کرده است یا نه؛ اما بعید می‌دانم از این جهت در آن تغییری ایجاد شده باشد. صداوسیما وظیفه داشت اخبار و گزارش‌های مربوطه را در چارچوب قانون انتخابات پخش می‌کند.
‌در دوره خود شما تخلفی در‌این‌زمینه صورت گرفته و اعتراضی از این جنس اتفاق افتاده است؟
خیر. من به یاد ندارم در زمان من از این جهت تخلفی صورت گرفته باشد. در کل دوران انتخابات یک مورد اعتراض داشتیم که به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آقای هاشمی باز می‌گشت و از سوی رقیب ایشان، احمد توکلی، انجام گرفت.توکلی مطالبی را (در فیلم تبلیغاتی) گفته بودند که از نظر هیئت سه‌نفره نیاز به اصلاح داشت.آقای توکلی هم نامه نوشت و اعتراض کرد که صحبت‌های من همین موارد است؛ اما به یاد ندارم صحبت‌های ایشان با اصلاح انجام شده پخش شد یا عینا روی آنتن رفت؛ اما در مجموع پخش شد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها