تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۱۱:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10045

«جورج کلونی» بازیگر و کارگردان سرشناس هالیوودی هم به جمع معترضان به آکادمی اسکار پیوست.

به گزارش سینماسینما، جورج کلونی هنرپیشه مشهور سینما هم با اظهار این مطلب که “اسکار راهی غلط را در پیش گرفته”، با هنرمندانی که به نادیده گرفته شدن رنگین‌پوستان در این رقابت بین‌المللی معترضند، هم‌صدا شد.

وی با اشاره به این مطلب که امسال حتی یک نامزد سیاه‌پوست در میان برگزیدگان اسکار وجود ندارد، گفت که “آکادمی دارد به راه غلط می‌رود”، کلونی خاطرنشان کرد که از نادیده گرفته شدن فیلم‌هایی چون «اعتقادنامه»، «جانوران بی‌سرزمین» و «از کف خیابان‌های کمپتون» و همچنین نامزد نشدن «ویل اسمیت» در بخش بهترین بازیگر مرد متعجب شده است.

این بازیگر در ادامه گفت: به نظر من آفریقایی آمریکایی‌ها کاملا حق دارند به توجه ناکافی آکادمی به ایشان معترض باشند. فکر می‌کنم این کاملا درست است.

جورج کلونی تاکنون شش بار (برای بهترین بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تهیه کنندگی) نامزد کسب جایزه اسکار شده است که یک بار برای فیلم «سیریانا» در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و در سال ۲۰۱۲ نیز در مقام تهیه‌کننده در کنار «بن افلک» و «گرنت هسلا» اسکار بهترین فیلم را برای تهیه کنندگی به دست آورده است.

از دیگر افتخارات این سینماگر مطرح می توان به کسب سه جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب برای فیلم های «سیریانا»، «ای برادر کجایی» و «فرزندان» اشاره کرد. کلونی در سال ۲۰۱۳ در فیلم «جاذبه» ساخته «آلفونسو کواران» در نقش یک فضانورد به نام «مت کوالسکی» درکنار «سندرا بولاک» به ابفای نقش پرداخت و در نهایت فیلم موفق به کسب هشت جایزه اسکار شد. وی تاکنون فیلم‌های «شب بخیر و موفق باشید» (۲۰۰۲)، « کلاه‌چرمی‌ها» (۲۰۰۸)، « عید مارس» (۲۰۱۱)، «مردان تاریخی» (۲۰۱۲) را در مقام کارگردان مقابل دوربین برده است.

«دیوید اویلوو» که سال گذشته بازی درخشانش در نقش «مارتین لوتر کینگ» از سوی اعضای آکادمی اسکار نادیده گرفته شد، گفت: آکادمی بازی مرا منعکس نکرد، در واقع نقش کل مردم را انعکاس نداد.

اسپایک لی

«چریل بون ایساکس» رییس آکادمی اسکار نیز ضمن انتقاد از نامزدهای تماما سفیدپوست اسکار امسال گفت که از این جریان “قلبش شکسته و احساس فرسودگی” می‌کند و عنوان کرد: آکادمی باید تغییرات اساسی در اعضای آکادمی ایجاد کند و رای‌دهندگانی با تنوع نژادی بیشتر به آکادمی معرفی شوند.

«اسپایک لی» کارگردان فیلم «کارِ درست را انجام بده» که در ماه نوامبر سال گذشته به پاس خدماتش در عرصه فیلمسازی، جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد، به سبب آنچه آن را عدم تنوع نژادی در میان نامزدهای این رویدادهای سینمایی خواند، در مراسم اصلی اعطای جوایز اسکار در ۲۸ فوریه حضور نمی‌یابد.

به گزارش گاردین‌، «مایکل مور» فیلمساز صاحب‌نام هم از دیگر چهره‌هایی است که اخیرا اعتراض خود را به این وضعیت اعلام کرده است.

«مایکل.بی جوردن» و «تسا تامپسون» برای فیلم «اعتقادنامه»، «ادریس آلبا» و «آبراهام آتا» برای بازی در فیلم «جانوران بی‌سرزمین»، «ویل اسمیت» بازیگر فیلم «ضربه مغزی» و تیم بازیگران فیلم «از کف خیابان‌های کمپتون» همگی از گزینه‌های رنگین پوستی بودند که می‌توانستند در میان نامزدهای شاخه بازیگری نقش اصلی و مکمل مرد و زن جای داشته باشند اما باز هم «اسکار سفید» دیگری رقم خورد تا مجددا انتقادهای توئیتری از آکادمی اسکار بالا بگیرد.

مراسم اعطای جوایز هشتادوهشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۸ فوریه (یکشنبه نهم اسفند) در سالن «دالبی تئاتر» لس‌آنجلس با اجرای «کریس راک» برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها