تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۴:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3151

عزت‌ الله ضرغامیرئیس سابق صداو‌سیما می‌گوید رابطه سازمان با رؤسای جمهور روشن و در چارچوب مشخصی است.

سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیما در دیدار با جمعی از مدیران سایت‌های خبری، دبیران سرویس خبرگزاری‌ها و دانشجویان علوم سیاسی درباره رابطه خود با رسانه‌ها گفت: من در طول ۱۰ سال و نیم مسئولیتم؛ هیچگاه از هیچ رسانه‌ای شکایت نکردم. به نظرم در حد خودش یک رکورد است. حتی از شکایت‌های فراوانی که قبل از مسئولیت من صورت گرفته بود صرف‌نظر کردم و همه آن‌ها را از محاکم قضایی پس گرفتم. متقابلاً هم باید رسانه‌ها رفتار عادلانه‌ای با رسانه ملی داشته باشند. به هر حال رعایت همه سلیقه‌ها با حفظ چارچوب‌های قانونی و به ویژه امنیتی مهم است.

ممکن است من نسبت به انعکاس یک خبر خاص، نظرم کاملاً مثبت باشد ولی دستگاه‌های نظارتی و نهادهای رسمی جمع‌بندی دیگری را ارائه کنند. باید به آن توجه کرد. ضمناً نباید دائماً هم این اختلاف نظر را به رخ مردم بکشیم! همه ما در مقابل تصمیمات نظام و نهادهای رسمی مسؤولیت داریم و باید مجری آن باشیم.

رییس سابق سازمان صداوسیما در پاسخ به این سؤال که رابطه صداوسیما با دولت اصلاحات چندان خوب نبود اما با دولت احمدی‌نژاد بهتر برخورد کرد به گونه‌ای که در پایان دولت احمدی‌نژاد برای او جشن تقدیر و تشکر برگزار کرد گفت: برای دولت اصلاحات و رئیس آن در پایان دولتشان، صداوسیما جشن تقدیر و تشکر برگزار کرد، اتفاقاً در کتاب «راوی صادق» که روایتگر تلاش‌های ما در ده سال گذشته بوده است همانطور که ما از رییس دولت اصلاحات تقدیر و تشکری مفصل برگزاری کردیم با دولت آقای احمدی‌نژاد هم همان برخورد را داشتیم. رابطه سازمان با رؤسای جمهور روشن و در چارچوب مشخصی است. اتفاقاً همین سؤال را آقای روحانی در جلسه هیئت دولت از من پرسید و گفت از کی، وقتی رییس جمهوری می‌رود اینگونه از ایشان تجلیل می‌شود؟ من به آقای روحانی گفتم از رییس دولت اصلاحات هم تجلیل شد. ایشان فرمودند نه؛ که وزرا تأیید کردند که چنین تقدیر و تشکری برای ایشان هم برگزار شد. اگر در سازمان باقی می‌ماندم برای آقای روحانی هم چنین مراسمی برگزار می‌کردم. ما در آغاز فعالیت دولت آقای روحانی به پیشواز ایشان رفتیم و اولین سخنرانی ایشان بعد از تحویل گرفتن دولت، در صداوسیما بود.

وی در ادامه درباره صداوسیما با دولت‌ها گفت: رابطه سازمان با دولت‌ها در چارچوب مشخصی است. رویکرد صداوسیما به عنوان رسانه ملی حمایت از همه دولت‌ها و در عین حال باز گذاشتن فضای نقد منصفانه بود. در مورد اینکه برخی می‌گویند ما از دولت احمدی‌نژاد به طور ویژه حمایت کردیم باید بگویم ما در دو سال اول دولت احمدی‌نژاد با ایشان مشکلات زیادی داشتیم. آنقدری که سایت‌های اصول‌گرا از ما انتقاد می‌کردند. اصلاح‌طلب‌ها چنین انتقادهایی را نمی‌کردند. یک زمانی همکاران ما در صداوسیما گزارش تهیه می‌کردند به عنوان مثال در مورد قیمت گوشت. آقای احمدی‌نژاد در هیئت دولت با ما برخورد می‌کرد که شما چرا گفتید گوشت شش هزار تومان است. گوشت الان کیلویی چهار هزار تومان است. من یک بار با ایشان بحث کردم اکثر روزنامه‌های اصلاح‌طلب عکس من و احمدی‌نژاد را تمام‌قد مقابل هم در صفحه یک کار کردند. آنجایی که همه به نفعشان باشد همه حرف‌های ما را استفاده می‌کنند اما آنجایی که به ضررشان باشد یا یک بحث فکری داشته باشیم منتشر نمی‌کنند. یک زمانی آقای گنجی مقاله‌ای را در روزنامه جامعه منتشر کرده بود که در آن مقاله اندیشه آقای مطهری را با اندیشه خودش مقایسه و در نهایت اینگونه نتیجه گرفته بود که مطهری هم صحبت‌های ایشان را تأیید می‌کند. من چون با آثار مطهری آشنا بودم ‌می‌دانستم که شهید مطهری حرف‌هایی که آقای گنجی بدان شکل در روزنامه جامعه نتیجه‌گیری کرده بود نگفته است، مقاله‌ای در جواب ایشان نوشتم اما نه روزنامه جامعه و نه دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاضر به انتشار آن نشدند؛ در نهایت آقای مسیح مهاجری بعد از مدتی در روزنامه جمهوری اسلامی مقاله من را منتشر کرد. بین ادعا و عمل همیشه فاصله است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها