تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۲۰:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 131857

سینماسینما، منصور جهانی/ برلین: ضیافت سینمای ایران در محل غرفه سینمای ایران واقع در محل بازار هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در کشور آلمان برگزار شد.
با حضور شخصیت‌های سینمایی، فرهنگی و دیپلماتیک ایران و کشورهای مختلف؛ ضیافت سینمای ایران در ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز گذشته سه‌شنبه ۶ اسفند (۲۵ فوریه ۲۰۲۰) در محل «غرفه سینمای ایران» واقع در محل بازار هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در کشور آلمان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با خوشامدگویی دکتر رائد فریدزاده دبیر شورای بین‌الملل سازمان سینمایی و معاون بین‌الملل بنیاد فارابی همراه بود؛ محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین، نیز حضور داشت و به مهمانان داخلی و خارجی خوش‌آمد گفت.
رائد فریدزاده در ابتدای این مراسم گفت: به همه حاضران در ضیافت سینمای ایران در بازار فیلم برلین، خیرمقدم می‌گویم. دومین سالی است که به مناسبت حضور سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین، این ضیافت را برپا می‌کنیم که محلی است برای دیدار دوستان و دوستداران سینمای ایران و باعث خوشحالی است که امسال در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم برلیناله Berlinale، سینمای ایران حضور پررنگی بخصوص در بخش «جنریشن» Generation و بخش «فروم» Forum دارد و آثار سینمای ایران در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد و باعث افتخار و خرسندی است که کارگردانان این فیلم‌ها از جمله؛ مسعود بخشی، هادی ساعی‌ور، ماندگار و پیام حسینی در جمع ما حضور دارند.
وی همچنین گفت: جا دارد که از آقای فرازنده سفیر محترم ایران و دکتر محمدی رایزن فرهنگی در کشور آلمان تشکر کنم که با حضور خودشان رونق‌بخش جشن ما هستند و همچنین قدردان زحمات تمامی همکاران خودم و دوستان فعال در عرصه بین‌المللی سینمای ایران هستم و امیدوارم که این رویداد، باعث دیدار و گفت‌وگوی بیشتری در خصوص سینما و بویژه سینمای نوین ایران باشد و مسیر گفت‌وگو و همکاری های بیشتر، در این خصوص گشوده شود.
در ادامه ضیافت سینمای ایران در بازار فیلم برلین، محمود فرازنده سفیر ایران در کشور آلمان گفت: فرصتی فراهم آمده است که فیلمسازان و دست‌اندرکاران تولید کارهای هنری در این منطقه، گرد هم بیایند و بر این باور هستم که سینما رسالت بسیار مهمی در جهت آگاهی و پیشبرد اهداف انسانی بر عهده دارد که در هر زاویه و زمینه‌ای دیدگاه‌های مختلفی برای نقد و بررسی خود می‌طلبد. استفاده از هنر، جهت انتقال مفاهیم و رسیدن به ارزش‌ها و باورهای انسانی واحد، از گونه اهداف این نوع رویدادها و گردهم‌آیی‌ها است و خوشحال خواهیم بود که ببینیم جایگاه ایران، بیش از پیش در این صحنه، آن‌گونه که امسال نیز شناخته می‌شود؛ مورد شناسایی قرار گیرد.
در این ضیافت، مهمانانی از ایران و سایر کشورها از جمله؛ دکتر محمدی رایزن فرهنگی ایران در برلین و غریب‌نژاد وابسته علمی سفارت ایران در آلمان، عوامل فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین همچون؛ «یلدا»، «نامو» (بیگانه)، «اسب سفید بالدار»، «بادبادک‌ها»، و «بیگانه»)، فعالان حاضر در بازار فیلم: داریوش و فرزاد دالوند، حسن نجاریان، چنگیز حسنی، بهنام وارسته، محمدمهدی عسگرپور، امیر اسفندیاری، الهه نوبخت، مریم نقیبی، الهه طاهایی، آزاده مسیح‌زاده، کاترینا دوکورن (منتقد سرشناس آلمانی)، ریچارد بارزبی (مدیر شرکت اسکای لاین)، ممد اکتاش مدیر کمپانی سینمایی «میتوس فیلم» آلمان، جوهانا داته و پیتر دومش (نمایندگان بازار فیلم برلین)، ساجال داتا (جشنواره فیلم کلکته هند)، میرولیوب ویکوویچ (نماینده مرکز سینمایی صربستان)، نماینده مرکز سینمایی چک، روسیه، کره جنوبی و همچنین تعدادی از شرکت‌های بین‌المللی پخش در بازار امسال فیلم برلیناله حضور داشتند.

عکس‌: منصور جهانی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها