تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۰۹ - ۱۵:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 22157

فیتیله‌ای هامحمد مسلمی کارگردان مجموعه «فیتیله‌» از تولید سری جدید این مجموعه و سریالی با عنوان «دوقلوها» خبر داد.

به گزارش سینماسینما، «فیتیله‌» مجموعه‌ای است که چندین و چند سال است در حوزه کودک تولید می‌شود و مخاطبان بسیاری را از کودک تا بزرگسال جذب خود کرده است. هرچند گاهی این مجموعه با مشکلاتی نیز همراه بوده است، اما همچنان گروه سازنده آن با قاطعیت برای کودکان این مرزوبوم مشغول فعالیت هستند.

محمد مسلمی نویسنده، کارگردان و یکی از بازیگران این مجموعه از تولید جدید این مجموعه خبر داد و گفت: صحبت‌هایی برای تولید سری جدید مجموعه “فیتیله”شده است، ولی هنوز جدی نیست. قرار است برنامه” فیتیله” و سریالی به نام “دوقلوها” را در شبکه یک سیما تولید کنیم که طرح آن ارائه شده است و منتظر باقی ماجراهای تولید هستیم.

وی ادامه داد: برای سری جدید مجموعه «فیتیله» فکرهای جدیدی داریم که علاوه بر جذابیت‌های همیشگی از نظر اجرایی نیز کمی متفاوت‌تر و حتی جذاب‌تر از قبل است و در صورت تصویب طرح مجموعه بیشتر درباره جزئیات می‌توان صحبت کرد.

مسلمی همچنین درباره سریال «دوقلوها» نیز اظهار کرد: در ایام نوروز در برنامه “هفت‌سین و بچین” آیتمی داشتیم به نام “دوقلوها” که بسیار مورد توجه قرار گرفت و تصمیم گرفتیم آن را تبدیل به یک سریال کنیم. یک کار کاملاً کمدی است که لحظات خنده‌داری دارد و مبتنی بر دیالوگ هم نیست. درواقع به سبک کمدی‌های لورل و هاردی قصد داریم کار را بسازیم که مبتنی بر موقعیت است.

این برنامه‌ساز حوزه کودک و نوجوان با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی در صداوسیما بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه که جنگ، جنگ رسانه‌هاست و مخاطب ما که بچه‌ها هستند و امروز کمتر تلویزیون نگاه می‌کنند، امیدوارم در تغییر مدیریت جدید، سازمان یک سیاست کلی اعمال شود، چرا که مهم‌ترین بخش کاری ما مربوط به بچه‌هاست و باید در زمینه تولید آثار عروسکی، داستانی و ترکیبی فعالیت گسترده‌تری داشته باشیم. متأسفانه امروز در این زمینه صفر هستیم و با اینکه شبکه کودک را هم به صورت مجزا داریم، اما تاکنون نتوانستیم در این حوزه موفقیتی کسب کنیم و هیچ برنامه‌ای نداریم که بتوانیم روی آن دست بگذاریم و بگوییم برنامه جدیدی است. در واقع ما داشته‌هایمان را از دست داده‌ایم و افتخار جدیدی هم به دست نیاوردیم.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به تغییرات مدیریتی همه آدم‌هایی که در این حوزه فعال هستند از هنرمندان، نویسندگان و تیم اجرایی، گروه‌های تخصصی وارد این عرصه شوند که بتوانند اتفاقی مثبت را رقم بزنند وگرنه مثل سال‌های گذشته می‌بینیم که برنامه‌های کودک روزبه‌روز ضعیف‌تر خواهد شد. تمام برنامه‌های موفق ما در این حوزه متعلق به گذشته است و برنامه جدیدی نداریم که بگوییم اثر فاخری است و اعلام کنیم که برای کودک ساخته شده است.

مسلمی با بیان اینکه نسل جدید در بمباران رسانه‌ها قرار گرفته است و به راحتی می‌تواند به این ابزار و اطلاعات دسترسی داشته باشد بیان کرد: در تمام دنیا، پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تولیدی مربوط به کودکان است و از دکور، هنرمندان و تولیدات بسیار حرفه‌ای هستند، اما ما اینجا از صد نمره زیر ۱۰ می‌گیریم، چرا که هیچ هنرمند درجه یکی نداریم که به سمت برنامه کودک آمده باشد. به نظر شما چرا “خانه مادربزرگه”، “محله بروبیا” و کارها و سریال‌های که قبلاً اتفاق افتاده است، موفق بودند؟ به این دلیل که نگاه حرفه‌ای در آن زمان وجود داشت و بستر آن نیز آماده بود، ولی متأسفانه الان خیلی وقت است که به کار کودک، کودکانه نگاه می‌شود و چون کار برای کودکان است، با ساده‌ترین چیزها می‌خواهند یک برنامه تولید شود. برای تولید آثار خوب در درجه اول باید جذابیت کار را بالا برد و از گروه‌های مختلف با سلیقه‌های مختلف بهره گرفت. باید دسته‌بندی داشته باشیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم. این اتفاق جزو آمال و آرزوهای من است، اما چون بچه‌ها را جدی نگرفته‌ایم فعلاً غیرممکن است. در حال حاضر تولیدات بسیاری داریم، اما وقتی نگاه می‌کنیم برنامه‌های کودک همیشه تکه و پاره هستند و سیاست خاصی برای آن دنبال نمی‌شود درواقع آینده‌ای برای آن نمی‌شود متصور بود.

بازیگر مجموعه” فیتیله‌” در ادامه عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم کودکانمان را پای تلویزیون نگاه داریم باید برنامه‌های جذاب تولید کنیم. این روزها با وجود تبلت‌ها و ماهواره‌ها ما همچون کبک سرمان را زیر برف کرده‌ایم و نمی‌پذیریم که نسل امروز مورد توجه فرهنگ بیگانگان قرار گرفته است. اگر برای این نسل کاری نکنیم به نوعی به آیندگانمان خیانت کرده‌ایم. بچه‌های امروز با بچه‌های دیروز بسیار فرق دارند. امروز اعتیاد جامعه را تهدید می‌کند، اخلاق و رفتار رنگش نوعی دیگر شده است، احترام به بزرگانمان کمرنگ شده است و همه این‌ها در فضای پیش روی بچه‌ها به نوعی است که رسانه‌های غربی می‌خواهند. این در حالی است که ما می‌توانیم از ادبیات و فرهنگ خودمان در مقابل این تهدیدها استفاده کنیم ولی همت عالی می‌خواهد. امیدوارم با این تغییر و تحولات مدیریتی که صورت گرفته است به حوزه کودک نگاه ویژه‌ای شود و همه شبکه‌ها به این موضوع بپردازند.

مسلمی درباره اتفاقات جدیدی که در این مجموعه رخ می‌دهد گفت: تلاش ما این است که از جذابیت‌های ویژه‌ای برای برنامه استفاده کنیم، همان‌طور که ۱۴ سال این کار را کردیم و به تکرار نرساندیم. اگر کمکمان کنند، ایده‌هایی نو داریم که برنامه را با جذابیت و محتوای بالا ارائه دهیم تا مخاطب ۸۰-۹۰ درصدی خود را حفظ کنیم، اما این نیازمند یاری مدیران سازمان است که به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: هنوز دغدغه هیچ مدیری نیست که “فیتیله” روی آنتن برگردد. با اینکه “فیتیله” متعلق به بچه‌هاست، نه تنها گروه ما بلکه گروه‌های دیگر نیز به همین شکل هستند و انگار مهم نیست که بچه‌ها برنامه داشته باشند یا نه. فکر می‌کنم در برنامه مدیریت جدید یک تمرکز ویژه روی کودک قرار گرفته شده است و امیدوارم آن آدم‌های حرفه‌ای که ۲۵ سال پیش در این حوزه فعالیت می‌کردند بار دیگر وارد این عرصه شوند و در کنار جوانان بتوانیم جریانی را در این حوزه مهم شکل دهیم، چرا که الان هیچ چیزی برنامه‌ای برای بچه‌ها وجود ندارد.

مسلمی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم برنامه‌های کودک را به سمت جذب اسپانسر نکشانند تا ما مجبور نباشیم محصولی را برای بچه‌ها تبلیغ کنیم، به این دلیل که برایشان برنامه‌سازی می‌کنیم. امیدوارم نگاه خاصی در این زمینه باشد تا بتوانیم در خدمت بچه‌ها باشیم. خیلی وقت است که کار کودک دیگر نیست و بچه‌ها مورد ظلم واقع شده‌اند و این تنها در تلویزیون نیست بلکه در سینما و تئاتر هم به همین شکل است.

 

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها