رییس هیات مدیره «اتحادیه صنف تهیهکنندگان» بیان کرد با توجه به اینکه قرارداد تیپی برای شرایط کرونایی طراحی نشده است، عوامل سینمایی باید در هنگام عقد قرارداد به همه موارد دقت کنند.
به گزارش سینماسینما غلامرضا موسوی رییس هیات مدیره «اتحادیه صنف تهیهکنندگان» درباره اینکه برخی از عوامل سینمایی اعلام کردهاند که در قراردادهایی که بسته میشود از سوی تهیهکنندگان بندی اضافه شده است که در صورت ابتلای فرد به کرونا در زمان فیلمبرداری، دستمزدی برای طول درمان فرد پرداخت نخواهد شد، گفت: پیش از هر چیز باید اعلام کنم که قرارداد تیپی در زمینه شرایط کرونایی طراحی و اجرا نشده است، البته قراردادهای پیشنهادی درباره چگونگی همکاری افراد در طول دوره کرونا داشتهایم، اما قرارداد تیپی که بگوییم دو طرف قرارداد در چنین شرایطی بر چه مبنایی باید حرکت کنند، نداریم.
وی ادامه داد: طبیعتاً زمانی قرارداد بین دو طرف بسته میشود، هردو طرف روی موضوع خاصی به تفاهم میرسند و در چنین شرایطی نفر سوم نمیتواند وارد شده و در مورد چگونگی، درست یا نادرست بودن عقد قرارداد نظری دهد.
رییس هیات مدیره «اتحادیه صنف تهیهکنندگان» بیان کرد: دوستانی که قرارداد میبندند باید پیش از هر چیز متن قرارداد را با دقت خوانده و اگر نقطه نظری درباره قرارداد دارند با طرف دوم قرارداد بحث و گفتگو کرده تا نکاتی که مورد قبول طرفین نیست، تغییر دهند، زمانی که قرارداد امضا شد، دیگر جای گله برای ۲ طرف؛ کارفرما و کارگزار باقی نمیگذارد. بنابراین توصیه این است که قبل از ماوقع، قرارداد را بخوانند و نکاتی که مدنظرشان است را بررسی و برطرف کنند.
بیمه بیکاری در طول کار توسط بیمه تکمیلی پرداخت میشود
وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی که بسیاری از عوامل سینمایی نسبت به گذشته کمتر میتوانند با پروژهای قرارداد ببندند، تا چه اندازه تهیهکنندگان میتوانند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند، توضیح داد: برخلاف نظر شما درباره کاهش سطح تولیدات، باید بگویم تقریباً همه عوامل پشت و جلوی صحنه به گونهای سرکار هستند، در واقع درست است که تولید فیلم سینمایی کاهش پیدا کرده اما تعداد تولیدات سریالهای شبکه نمایش خانگی افزایش پیدا کرده و اشتغال افراد زیاد شده است، در واقع بسیاری از افراد کار بلد به غیر از برخی از استثناها سرکار هستند.
این تهیهکننده سینما بیان کرد: تاکید میکنم قرارداد ۲ طرف دارد و افراد با رضایت آن را امضا میکنند، ضمن اینکه اعضای خانه سینما از بیمه تکمیلی استفاده میکنند، یعنی چه طرف قرارداد که تهیه کننده است، هزینهای را برای موارد خاص پرداخت کند یا خیر، اعضای خانه سینما میتوانند از حق بیمه تکمیلی خود استفاده کنند، بیمه تکمیلی نیز هزینههای کرونا را پرداخت میکند.
موسوی در پایان در جواب این پرسش که در گذشته اگر فردی در پروژهای حضور داشته و به دلایلی بیمار میشده، دستمزدی در دورانی که در پروژه حضور نداشته دریافت میکرد یا خیر، گفت: ما به تهیه کنندگان توصیه کردهایم که در طول تولید پروژه، همه عوامل باید بیمه شوند و این از جمله وظایف تهیه کننده است که باید بیمه حوادث را داشته باشند. در چنین شرایطی اگر اتفاقی برای افراد رخ دهد، بیمه وظیفه دارد که هم بیمه بیکاری را پرداخت کند و هم مساله بهداشت و درمان افراد را تحت پوشش قرار دهند، در غیر این صورت افراد بیمه شده میتوانند از شرکت بیمه مورد نظر شکایت کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- تاکید شورایعالی تهیهکنندگان سینما بر اتحاد و یکپارچگی
- هم اندیشی نمایندگان شورای عالی تهیهکنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد
- در جلسه با روسای صنوف خانه سینما مطرح شد؛ در ارشاد معتقدند سینما را احیا کردهاند/ انگار باید با برخی ژانرها خداحافظی کنیم
- بررسی مسائل مبرم سینما در نشست مشترک شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان
- حمایت ۲۶ صنف سینمایی برای علی دهکردی/ پاسخ مدیرعامل جدید خانه سینما
- ابوالحسن داوودی: تا اطلاع ثانوی خانه سینما نیازی به مدیرعامل جدید ندارد
- مرضیه برومند: من تنـدم اما تندرو نیستم
- مرضیه برومند از استعفایش میگوید؛ تناقصهای درونی خانه سینما/ خودداری سازمان سینمایی از پرداخت بودجه
- با اعلام هیات رییسه خانه سینما؛ استعفای مرضیه برومند پذیرفته شد
- آخرین تصمیمات خانه سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و همسرش
- بیانیه خانه هنرمندان ایران، خانه موسیقی، خانه تئاتر، خانه سینما و انجمنهای هنرهای تجسمی در مورد بخش فرهنگ و هنر و رسانه لایحه برنامه هفتم توسعه
- بیانیه خانه سینما به مناسبت روز سینما/ سینما؛ آئینه واقعیت
- «ماندانا» بعد از ۲ ماه رفع پلمپ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
آخرین ها
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برندهها» رسید
- ۲ انیمیشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد