تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۶:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159424

رییس هیات مدیره «اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان» بیان کرد با توجه به اینکه قرارداد تیپی برای شرایط کرونایی طراحی نشده است، عوامل سینمایی باید در هنگام عقد قرارداد به همه موارد دقت کنند.

به گزارش سینماسینما غلامرضا موسوی رییس هیات مدیره «اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان» درباره اینکه برخی از عوامل سینمایی اعلام کرده‌اند که در قراردادهایی که بسته می‌شود از سوی تهیه‌کنندگان بندی اضافه شده است که در صورت ابتلای فرد به کرونا در زمان فیلمبرداری، دستمزدی برای طول درمان فرد پرداخت نخواهد شد، گفت: پیش از هر چیز باید اعلام کنم که قرارداد تیپی در زمینه شرایط کرونایی طراحی و اجرا نشده است، البته قراردادهای پیشنهادی درباره چگونگی همکاری افراد در طول دوره کرونا داشته‌ایم، اما قرارداد تیپی که بگوییم دو طرف قرارداد در چنین شرایطی بر چه مبنایی باید حرکت کنند، نداریم.

وی ادامه داد: طبیعتاً زمانی قرارداد بین دو طرف بسته می‌شود، هردو طرف روی موضوع خاصی به تفاهم می‌رسند و در چنین شرایطی نفر سوم نمی‌تواند وارد شده و در مورد چگونگی، درست یا نادرست بودن عقد قرارداد نظری دهد.

رییس هیات مدیره «اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان» بیان کرد: دوستانی که قرارداد می‌بندند باید پیش از هر چیز متن قرارداد را با دقت خوانده و اگر نقطه نظری درباره قرارداد دارند با طرف دوم قرارداد بحث و گفتگو کرده تا نکاتی که مورد قبول طرفین نیست، تغییر دهند، زمانی که قرارداد امضا شد، دیگر جای گله برای ۲ طرف؛ کارفرما و کارگزار باقی نمی‌گذارد. بنابراین توصیه این است که قبل از ماوقع، قرارداد را بخوانند و نکاتی که مدنظرشان است را بررسی و برطرف کنند.

بیمه بیکاری در طول کار توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی که بسیاری از عوامل سینمایی نسبت به گذشته کمتر می‌توانند با پروژه‌ای قرارداد ببندند، تا چه اندازه تهیه‌کنندگان می‌توانند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند، توضیح داد: برخلاف نظر شما درباره کاهش سطح تولیدات، باید بگویم تقریباً همه عوامل پشت و جلوی صحنه به گونه‌ای سرکار هستند، در واقع درست است که تولید فیلم سینمایی کاهش پیدا کرده اما تعداد تولیدات سریال‌های شبکه نمایش خانگی افزایش پیدا کرده و اشتغال افراد زیاد شده است، در واقع بسیاری از افراد کار بلد به غیر از برخی از استثناها سرکار هستند.

این تهیه‌کننده سینما بیان کرد: تاکید می‌کنم قرارداد ۲ طرف دارد و افراد با رضایت آن را امضا می‌کنند، ضمن اینکه اعضای خانه سینما از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند، یعنی چه طرف قرارداد که تهیه کننده است، هزینه‌ای را برای موارد خاص پرداخت کند یا خیر، اعضای خانه سینما می‌توانند از حق بیمه تکمیلی خود استفاده کنند، بیمه تکمیلی نیز هزینه‌های کرونا را پرداخت می‌کند.

موسوی در پایان در جواب این پرسش که در گذشته اگر فردی در پروژه‌ای حضور داشته و به دلایلی بیمار می‌شده، دستمزدی در دورانی که در پروژه حضور نداشته دریافت می‌کرد یا خیر، گفت: ما به تهیه کنندگان توصیه کرده‌ایم که در طول تولید پروژه، همه عوامل باید بیمه شوند و این از جمله وظایف تهیه کننده است که باید بیمه حوادث را داشته باشند. در چنین شرایطی اگر اتفاقی برای افراد رخ دهد، بیمه وظیفه دارد که هم بیمه بیکاری را پرداخت کند و هم مساله بهداشت و درمان افراد را تحت پوشش قرار دهند، در غیر این صورت افراد بیمه شده می‌توانند از شرکت بیمه مورد نظر شکایت کنند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها