تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۰۸:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 47844

۵۹۲۴۲۱۱_۵۵۰بازیگران مطرحی با ایفای نقش های متفاوت در اکران اول نوروز امسال روی پرده سینماها می آیند.

به گزارش سینماسینما، پس از حلاجی و بررسی فیلم‌های وقت طلایی اکران سینما که همان نوروز است، بالاخره انتخاب و اسامی آن‌ها اعلام شد.البته چهار فیلم را پیش از این راحت‌تر از دو فیلم «گشت ۲» و «آباجان» اعلام کردند و این به حساسیت ها و حواشی پیرامون اکران نوروزی ربط پیدا می کند.

مخاطب در بین این فیلم‌ها با سه فیلم کمدی «خوب بد جلف»، «سه بیگانه» و «گشت ۲»، یک اثر ملودرام اجتماعی یعنی «یک روز بخصوص» و دو فیلم با فضایی مربوط به اوایل انقلاب با نام های «ماجرای نیمروز» و «آباجان» روبروست.

در تمام این آثار بازیگران مطرح و نام آشنایی ایفای نقش کردند و می توانند جهت جذب مخاطب و رونق گیشه سهم بالایی داشته باشند.

حمید فرخ نژاد با بازی در فیلم‌هایی به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی و سعید سهیلی نسبت به بقیه که با یک فیلم در اکران نوبت اول نوروزی حضور دارند، سهم بیشتری دارد.

پس از فرخ‌نژاد مخاطبان شاهد بازیگرانی هستند که معروف و متناسب با قصه فیلم نقششان کم یا زیاد است؛ بازیگرانی چون مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پری ناز ایزدیار، محسن کیایی، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، اسدالله یکتا، مهدی ماهانی، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، حسین پاکدل، بهاره رهنما، نیوشاضیغمی، آزاده صمدی، امیرمهدی ژوله، مهراف قاسم‌خانی، نسیم ادبی، سپند امیرسلیمانی، مجید مظفری، رضا رویگری، فاطمه معتمد آریا، سعید آقاخانی، شبنم مقدمی، حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، ملیسا ذاکری، محمدرضا غفاری، محمود نظرعلیان، ماهان نصیری، امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حسین محب اهری، شیوا خسرومهر، علی کاظمی، کیانوش گرامی، حمید لولایی، مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، محیا دهقانی، لیندا کیانی، حسین مهری، جواد عزتی، مهدی پاکدل.

بجز فیلم «سه بیگانه» که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور نداشت، بقیه آثار حضور داشتند و برای مخاطبان عام و حاص نمایش داده شدند. نکته جالب در جشنواره امسال ایفای نقش جدی بازیگرانی بود که در ذهن مخاطبان به عنوان بازیگران طنز شناخته شده بودند. این دسته می‌توان گفت لبه تیغ حرکت کردند و انصافا از عهده نقش های جدی خود برآمدند و یا برعکس بازیگرانی که نقش کمدی آن ها را نمی دیدیم و شاهد قالب کمدی آن ها بودیم که البته تعدادشان کم بود.

بازیگرانی هم بودند که در قالب همیشگی خود ظاهر شدند و باید از این کلیشه شدن هراس داشته باشند که مبادا باعث دفع مخاطب شوند.

در جشنواره فجر امسال لیلا حاتمی و مریلا زارعی برای نقش اصلی و ثریا قاسمی برای نقش مکمل زن، محسن تنابنده برای نقش اصلی و نوید محمدزاده برای نقش مکمل مرد سیمرغ بلورین دریافت کردند که با نگاهی به فیلم های نوبت اول اکران نوروزی جای خالی آن ها را می‌بینیم.

حالا باید منتظر ماند و دید این طیف از فیلم ها با بهره وری از بازیگران مطرح در نوبت اول اکران نوروزی تا چه حد در جذب مخاطب و رونق گیشه موفق خواهند بود؟

 باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها