تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۱:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159276

فایق محمدی خواننده سرشناس کُرد و نوازنده چیره‌دست باله‌بان و سرنا و همچنین بازیگر فیلم‌های بهمن قبادی از جمله؛ فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین مادری‌ام»، فیلم سینمایی «نیوه مانگ» و فیلم مستند «دف»، روز دوشنبه چهارم مرداد ماه  به دلیل سکته مغزی در شهر سنندج درگذشت.

به گزارش سینماسینما، فایق محمدی در فیلم سینمایی «نیوه مانگ» چهارمین ساخته بهمن قبادی و با هدایت این کارگردان با بازیگران سرشناس سینمای ایران، از جمله؛ هدیه تهرانی، گلشیفته فراهانی، حسن پورشیرازی، فرزین صابونی، استاد «محمد ناهید» از اساتید موسیقی ملی کُردستان، نوازنده چیره‌دست تار و خواننده خوش صدا، «اسماعیل غفاری» (مامو) و «الله‌مراد رشتیانی» و نیز در فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین مادری‌ام» با ایران قبادی، شهاب ابراهیمی ، شیلان رحمانی و همچنین با دیگر هنرمندان نام‌آشنای سینمای کُردستان هم‌بازی بود.

استاد فایق محمدی با صدای دلنشین و نوازندگی ماهرانه خود با سازهای باله‌بان و سرنا در حوزه تخصصی موسیقی شادمانه کُردستان؛ جایگاه ویژه، مهم و تأثیرگذاری داشت. 

بهمن قبادی درگذشت روانشاد فایق محمدی هنرمند فقید موسیقی ملی کُردستان را به خانواده آن مرحوم، بازماندگان و همچنین به جامعه هنری و به‌خصوص به موسیقی کُردستان تسلیت گفت. 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها