تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۱۲:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60257

فرشته طائرپورفرشته طائرپور با بیان این‌که هدفش در حال حاضر ساخت فیلم در حوزه کودکان است، خبر از اکران زودهنگام فیلم “خاله قورباغه” داد.
به گزارش سینماسینما، فرشته طائرپور نویسنده و تهیه‌کننده این روزها مشغول آماده‌سازی فیلم سینمایی “خاله قورباغه” است. او  درباره تازه‌ترین فعالیت خود گفت: “خاله قورباغه ” این روزها در مرحله پساتولید است و دوبله آن به‌زودی تمام می‌شود و کار جلوه‌های ویژه آن باقی می‌ماند که در اولین فرصت پس از آماده‌سازی فیلم را اکران خواهیم کرد.

وی درباره اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر و رونمایی از فیلم در آن زمان بیان کرد: در جشنواره فیلم فجر عمدتاً برای فیلم‌های کودک اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و درستش هم این است، چراکه نوع داوری و نوع مخاطب آن ایام خیلی مشتری فیلم کودک نیستند؛ بنابراین تصمیم داریم این فیلم را در نیمه دوم سال اکران کنیم، اما اینکه در کدام فصل و ماه باشد، دست پخش‌کننده خواهد بود؛ اما اگر قوانین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اجازه دهد شاید در دوره بعد تنها نمایشی از این فیلم را در جشنواره کودک داشته باشم. مهم این است که بچه‌ها این فیلم‌ها را ببینند و دوست داشته باشند.

طائرپور در ادامه درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: جشنواره ویترین هر اتفاق سینمایی است و جشنواره کودک هم می‌تواند محل مناسبی باشد، برای اینکه اتفاقاتی که در آن افتاده و تغییر و تحولاتی که در آن رخ‌داده در این ویترین دیده شود. بازدیدکنندگان از این ویترین هم مخاطبان عادی هستند که برای آن‌ها از همه‌چیز مهم‌تر همین گرمای برگزاری جشنواره مهم است و هم فیلم‌هایی که روی پرده تماشا می‌کنند و هم کارشناسان که فرصت می‌کنند تا فیلم ببینند و بعد از دوره‌هایی که طی می‌شود هر بار بررسی کنند که کدام مشکلات برطرف شده و چه چیزهایی می‌تواند آن را بهتر کند. امیدوارم بعد از این دوره انفصال و جدایی که طی یکی دو سال اخیر پیش آمد فرصت تحلیل بیشتری به دوستان اصفهانی و کارگزاران تهرانی داده باشد تا انشاالله دست در دست هم هرسال بهتر از سال قبل این جشنواره برگزار شود.

تهیه کننده “گلنار” در ادامه درباره کمیت و کیفیت آثار شرکت کرده در جشنواره عنوان کرد: خوشبختانه چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت فیلم‌هایی که امسال در جشنواره کودکان و نوجوانان حضور یافتند چه خارجی و چه ایرانی نسبت به ده سال اخیر بهتر بودند، این به معنای آن نیست که در حد مطلوب هستند حتماً همه ما فیلم‌های‌مان با ایده الی که در سینمای کودک وجود دارد فاصله دارد، اما همین‌که به‌تدریج ضعف فیلم‌ها کم می‌شوند فرصت مغتنمی است و باید شکرگزار بود.

این تهیه‌کننده سینمای کودک در ادامه با بیان این‌که نقد در سال‌های اخیر بیشتر به سمت تخریب رفته است، تصریح کرد: امیدوارم کسانی که می‌خواهند نقد و تحلیل کنند با مثبت اندیشی این کار را انجام دهند و بهترین کار هم این است که نقد داشته باشیم؛ اما در طول این سال‌ها اتفاق بدی که افتاده توهین، تحقیر و تخریب است و آنچه تخریب می‌شود آدم‌هایی که دوست‌شان ندارند، نیستند، بلکه یک جریان است که از بین می‌رود؛ بنابراین باید همه کمک کنیم خوبی‌ها گفته شود و اشکالات آن دلسوزانه مطرح شود تا به نقطه ایده‌آل نزدیک شویم.

این فعال سینمای کودک در پاسخ به این سؤال که پاشنه آشیل سینمای کودک اکران آن است، برای آن باید چه تدابیری در نظر گرفت، گفت: طرح اکران سال گذشته با جزئیات آماده شد و به رئیس وقت سازمان سینمایی داده شد، اما با تحولات و تغییراتی که انجام شد و بحث بودجه، فرصت اجرایی شدن نیافت؛ اما طرحی که در شورای سیاست‌گذاری راهبری اعلام‌شده یکی از کامل‌ترین طرح‌هاست. حتی بحث تفکیک جشنواره کودک از نوجوان که محل مناقشه است، در جشنواره‌های معتبر دنیا هم تقسیم‌بندی شده است. به‌طور مثال جشنواره فیلم جیفونی که یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم است به چند بخش تقسیم‌شده و هرکدام بخش مربوط به خود را دارند. این موضوعات همه کارشناسی شده است و ما نمی‌توانیم برخورد هیجانی و احساسی داشته باشیم، باید یک درک درست از موضوعات پیدا کنیم و راهکارهای این درک را یافته و عملی کنیم. اگر در تمام این بخش‌ها تولیدات خوبی داشته باشیم به سمتی پیش می‌رویم که سینمای خوبی از کودک و نوجوان را پیش رو خواهیم داشت.

طائرپور در ادامه درباره سایر فعالیت‌های خود در حوزه سینما نیز عنوان کرد: من دو فیلم سینمایی بزرگ‌سال کارکردم و هر دو فیلم هم در متن و قصه آن‌ها سهم داشتم؛ اما هدفم ساخت فیلم، برای کودکان است و از الان به فکر ساخت ” خاله قورباغه ۲” هستم و حتی طرح‌هایی را دوستان پیشنهاد دادند که در حال بررسی آن‌ها هستم. چون چند سال است فیلم کودک نساخته‌ام اگر بازتاب فیلم “خاله قورباغه” خوب باشد و مورد قبول کودکان و نوجوان قرار بگیرد و خانواده‌ها نیز از آن استقبال کنند، قطعاً کار بعدی من بازهم در سینمای کودک خواهد بود چراکه به‌عنوان هدف فعالیت در سینمای کودک را برای خودم انتخاب کرده‌ام.

 

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها