تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۹ - ۰۴:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 34767

فرهاد اصلانینگاهی به فهرست افتخارات بازیگری در جایگاه و با قدرت فرهاد اصلانی این فرضیه را تقویت می‌کند که هنرمندان صاحب سبک و محبوب، لزوماً مورد علاقه فستیوال‌ها و هیات‌های داوری نیستند.

به گزارش سینماسینما ،با این وصف، اصلانی امسال با فیلم «دختر» توانست دیدگاه داوران جشنواره های جهانی را نیز به خود معطوف کند و پی در پی جایزه بگیرد.

فرهاد اصلانی به تازگی موفق شد تا طاووس نقره ای بهترین بازیگر مرد چهل و هفتمین جشنواره جهانی فیلم گوا در هند را برای بازی در فیلم «دختر» تصاحب کند. جشنواره ای قدیمی در آسیا که درجه الف دارد و جایزه طاووس طلایی بهترین فیلم را نیز به رضا میر کریمی کارگردان «دختر» اهدا کرد. دختر که در بخش اصلی این جشنواره با ۱۴ فیلم از کشورهایی از جمله هند،‌ روسیه، چک، کانادا، ترکیه، آمریکا، لهستان و… رقابت کرد، در هفت رشته نامزد بود.

اصلانی امسال با این موفقیت،‌ سومین جایزه جهانی اش را برای «دختر» رقم زد که کسب جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره های باتومی گرجستان و مسکو، دیگر اضلاع آن بودند. اصلانی برای بازی در این فیلم در جشن خانه سینما،‌ جشنواره فجر، جشن منتقدان و آسیا پاسیفیک نیز نامزد دریافت جایزه بود.

اصلانی که فیلم سیمرغ گرفته اش «خرس» همچنان پس از پنج سال در محاق است، امسال به احتمال فراوان با سه فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. «یک روز بخصوص» (همایون اسعدیان)، «ماجان» (رحمان سیفی آزاد) و «زیر سقف دودی» (پوران درخشنده)‌، سه فیلم امسال اصلانی هستند که اگر به فجر ۳۵ راه یابند، هر یک می توانند زمینه ساز درخششی تازه برای اصلانی ۵۰ ساله باشند. اصلانی حالا به چنان پختگی و درایتی در بازیگری رسیده که حتی اگر نقش دو باشد یا در یک رئال فرعی ظاهر شود، سیطره اش بر کلیت فیلم انکار ناپذیر تلقی خواهد شد. بازیگری که در میانسالی بی ادعا جلوی دوربین می رود، بدون بازی خوری و قاب دزدی، قاپ تماشاگر را می رباید و این روزها هنر خود را به جشنواره های جهانی نیز اشاعه می دهد.

فرهاد اصلانی:فیلم «دختر» به زبان بین المللی نزدیک است

فرهاد اصلانی معتقد است چون فیلم «دختر» بسیار به زبان بین المللی نزدیک شده در جشنواره های جهانی مورد توجه قرار گرفته است.
فرهاد اصلانی در مصاحبه کوتاهی به بانی فیلم گفت: مهمترین بخش اینکه فیلم «دختر» در جشنواره های جهانی همچون مسکو، آسیا پاسیفیک، گوا و… دیده شده این است که فیلم به زبان بین المللی نزدیک است. طی چند باری که در جشنواره های مذکور همراه با تماشاچیان فیلم دختر را دیدم، شاهد بودم که آنان احساساتی می شدند و به نظرم برداشت تماشاگران این بود که ابعادی از زندگی خودشان را در فیلم دختر می دیدند و به همین دلیل با آن همذات پنداری داشتند.

او همچنین درباره نظرات هیأت داوران در این جشنواره ها درباره بازی خود افزود: چند باری فرصت دست داد تا با تعدادی از اعضای هیأت داوری همصحبت شوم همین اخیراً داور تونسی در جشنواره گوا با اشتیاق در مورد فیلم حرف می زد و از این می گفت که از تماشای آن لذت برده است. چندی قبل در استرالیا نیز برگزار کنندگان جشنواره از این متأثر شدند که من کاندیدا شدم اما جایزه ای دریافت نکردم.
بازیگر فیلم «به خاطر پونه» ادامه داد: بیش از هر چیزی آرزو دارم فیلم هایی که در آنها حضور پیدا می کنم به شکل موفقی دیده شوند. دنبال سهم خواهی برای خودم نیستم بیش از هر چیزی به توفیق خود فیلم فکر می کنم.

او که امسال احتمالاً با سه فیلم «یک روز به خصوص»، «زیر سقف دودی» و «ماجان» در جشنواره فجر حضور خواهد داشت درباره پیش بینی خود نسبت به موفقیت این آثار توضیح داد: من برای هر سه فیلم زحمت خود را کشیده ام ولی فکر می کنم ساخته های همایون اسعدیان و پوران درخشنده در جشنواره امسال بیشتر دیده شوند.

منبع: بانی فیلم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها