تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۷:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30297

جشنواره فیلم بوسانبیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم «بوسان» در حالی شنبه گذشته ۱۵ اکتبر به کار خود پایان داد که دیپلم افتخار ویژه هیات داوران به نوید محمودی برای فیلم «رفتن» از کشورمان تعلق گرفت.

به گزارش سینماسینما، فهرست کامل برندگان این دوره از جشنواره به قرار زیر است:

برندگان بخش جریان های نو (بهترین کارگردانی): جانگ چی او (فیلم دونرThe Donor/چین) و ونگ سواِبو (فیلم چاقو در آب زلالKnife in the Clear Water/چین)

دیپلم افتخار ویژه هیات داوران: نوید محمودی (فیلم رفتن/ایران)

بازیگر زن و مرد سال کره: آقای گو کیوهوان و خانم لی مین جی(هر دو برای فیلم جِین Jane/کره)

این جایزه با تمرکز بر بازیگرانی است که نخستین تجربه بازیگری خود را در یک فیلم مستقل کره ای، در بخش جریانهای نو و سینمای امروز کره تجربه میکنند. بازیگران زن و مرد تراز اول کره ای، دریافت کنندگان جایزه ۵ میلیون وونی (معادل تقریبی ۵ هزار دلار آمریکا) در این بخش را انتخاب می کنند.

برنده جایزه سونگجه:یِلزَت اسکندر (فیلم آف سیزنOff-season/قزاقستان) و کیم سویونگ (فیلم نظاره گر Viewer/کره)

این جایزه در بخش Wide Angle به بهترین فیلم کوتاه کره ای و بهترین فیلم کوتاه آسیایی تعلق خواهد گرفت. جایزه این بخش ۱۰ میلیون وون کره جنوبی (معادل تقریبی ۱۰ هراز دلار آمریکا) برای هر فیلم می باشد که با هدف کمک به ساخت کارهای بعدی فیلمسازان به آنها تعلق می گیرد.جایزه مسنات جشنواره بوسان: شرون دایوک (فیلم برآمدن ماهThe Crescent Rising/فیلیپین) و سانگ سینگ تِک (فیلم همسایگیNeighborhood/کره)

جایزه ۱۰ میلیون وونی جشنواره (معادل تقریبی ۱۰ هراز دلار آمریکا) به بهترین عکس فیلم مستند کره ای و آسیایی تعلق میگیرد تا جهت کارهای بعدی آنها مورد استفاده قرار گیرد.

جایزه KNN:لی دونگ اون (فیلم در میانه فصل هاIn Between Seasons /کره)

این جایزه به فیلم تحسین شده توسط تماشاگران در بخش جریانهای نو تعلق می گیرد. این جایزه ۲۰ هزار دلاری توسط بنیادKNN (شبکه خبری کره Korea New Network) اهدا خواهد شد.

جایزه بانک بوسان: ویرجیل ویدریج (فیلم شبِ هزار ساعته / لوکزامبورگ، اتریش، هلند)

این جایزه به فیلمی که بالاترین رتبه را از تماشاگران کره ای دریافت کند تعلق خواهد گرفت. ۱۰ فیلم از بخش Flash Forward برای حضور در این بخش انتخاب خواهند شد. جایزه ۲۰ هزار دلاری بانک بوسان برای منتخب این بخش درنظر گرفته شده، به طوریکه ۱۰ هزار دلار آن به کارگردان فیلم اعطا خواهد شد و مابقی به عنوان سرمایه کمکی در توزیع و نمایش فیلم در کره جنوبی به کار گرفته خواهد شد.

جایزه منتقدین شهروند Citizen Critics’ Award: لی وان مین (فیلم جَمسیل Jamsil/کره)

جایزه ۱۰ میلیون وونی منتقدین (معادل تقریبی ۱۰ هزار دلار آمریکا) به بهترین فیلم در بخش سینمای امروز کره با هدف کمک در تولید فیلم بعدی به کارگردان تعلق می گیرد.

جایزه ساین فایل بوسانBusanCinephile Award: تیفانی سیونگ (فیلم عذرخواهی The Apology / کانادا)

این جایزه به بهترین فیلم مستند جهان در بخش Wide Angle Documentary Showcase تعلق می گیرد. این جایزه به ارزش ۵ میلیون وون (معادل تقریبی ۵هزار دلار آمریکا) توسط هیاتی متشکل از ۷۰ دانشجو از دانشکده های مرتبط با سینما از ۷ دانشگاه بوسان به فیلم منتخب تعلق می گیرد.

جایزه موج فرهنگی دِمیونگDaemyung Culture Wave Award: شین جون (فیلم یونگ سون Yongsoon/ کره)

این جایزه با همکاری هولدینگ دِمیونگ با هدف تشویق و گسترش فیلم های مستقل کره ای درنظر گرفته شده است. فیلم منتخب در بخش های سینمای امروز کره و جریان های نو دریافت کننده جایزه ای به ارزش تقریبی ۲۰ هزار دلار آمریکا و همچنین کمک در توزیع فیلم جشنواره خواهد شد.

جایزه خانه هنر CGV، CGV Arthouse Award: چو هیان هون (فیلم جِین Jane/کره)

این جایزه که در سالهای اخیر از سال ۲۰۱۱ به بخش جوایز اضافه شده، با هدف یاری رساندن به فیلم های مستقل و فیلم های دارای بودجه کم برای نمایش و توزیع در نظر گرفته شده است.

جایزه نگاه کارگران Vision-Director’s Awar: جانگ ووجین (فیلم پاییز، پاییز Autumn, Autumn/کره) و آن سان کیانگ (فیلم چهارقلوهای هیان Hyeon’s Quartet/کره)

جایزه تقریبی ۵ هزار دلاری جشنواره که از طرف MEGABOX درنظر گرفته شده، به دو فیلم منتخب از تاثیرگذارترین فیلم های کره ای در بخش سینمای امروز کره تعلق می گیرد.

جایزه نِت پَک NETPAC Award: لیم ده هیان (فیلم کریسمس مبارک آقای مو Merry Christmas Mr. Mo/کره)

این جایزه به بهترین فیلم کره ای سال در هر دو بخش جریان های نو و سینمای امروز کره تعلق می گیرد. NETPAC یک سازمان بین المللی است که در سال ۱۹۹۰ با هدف همیاری در نمایش و توزیع فیلمهای آسیایی تاسیس شد.

جایزه فیپرشی FIPRESCI AWARD: چو سیِن چه (فیلم مورچه سفید White Ant/تایوان)

جایزه فیپرشی (جایزه انجمن بین المللی منقدین فیلم) به بهترین فیلم خوش ساخت در بخش جریان های نو که بتواند روح تجربی و پیشرونده فیلم را منعکس کند تعلق می گیرد.

جایزه فیلمساز سال آسیا: عباس کیارستمی/ایران

این جایزه به تاثیرگذارترین فیلمساز آسیا در صنعت و فرهنگ فیلمسازی در سالی که گذشت تعلق می گیرد. این جایزه امسال به عباس کیارستمی کارگردان برجسته ایرانی تقدیم خواهد شد. (این جایزه در مراسم افتتاحیه جشنواره به احمد کیارستمی فرزند عباس کیارستمی اهدا شد).

جایزه سینمای کره: لورنس هِرسبِرگ

این جایزه به شخصیتی که بیشترین تاثیر را در نشان دادن و گسترش سینمای کره به جهان داشته است تعلق میگیرد. دریافت کننده امسال این جایزه لاورِنس هِرسبِرگ، کارگردان و موسس و رئیس جشنواره های متعدد در فرانسه می باشد. او جایزه خود را در مراسم افتتاحیه دریافت کرد.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان پس از ده روز نمایش فیلم و رویدادهای سینمایی متعدد در روز شنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) و با معرفی برندگان جشنواره در مراسم اختتامیه پایان یافت.

پی نوشت: که نام فیلم ها، ترجمه نویسنده است و ممکن است با ترجمه رسمی فیلم به فارسی متفاوت باشد.

منبع: بانی فیلم

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها