دوربین مستند بلند «ایرانزاد» به کارگردانی مجیدعزیزی و تهیهکنندگی مهدی مطهر، این روزها رو در روی بوشهریها قرار گرفته است.
به گزارش سینماسینما و به نقل از مدیر رسانهای پروژه، ایرانزاد در هشتمین سفر استانی خود مهمان جنوبیهای خونگرم و مهماننواز است.
«خضر عزیززاده» معروف به «عمو خدر» خیام خوان مشهور بوشهری، در این سفر از تجربههای جالب خیامخوانیاش گفت، رسمی که برای گردشگران این خطه جذاب و متفاوت است.
همچنین دوربین ایرانزاد رو در روی «سوناز یوسفی»، اولین زن نوازنده نیانبان قرار گرفت تا از چالشهای این عرصه و موفقیتهاش بگوید. «علی زیارتزاده» غریق نجات بوشهری نیز از داستانهای تلخ و شیرین و عجیبش برای ایرانزاد گفته است. در این سفر، ایرانزاد پای صحبت ناخدای قدیمی بوشهر درباره دنیای روی دریا و سفرهای دریایی نشست و «یاحسینی»، دمام زن مشهور بوشهری نیز، از حال و هوای عزاداری و دمام زنی در بوشهر برایش تعریف کرد.
روند فیلمبرداری مستند سینمایی ایرانزاد در شهرها و روستاهای مختلف ایران به دلیل شرایط بحرانی شیوع کرونا، کندتر از آنچه در تصمیم اولیه تیم تولید بوده، پیش میرود.
این مستند سینمایی که از اوایل ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و تاکنون در استانهای مختلف کشور فیلمبرداری شده، قرار است تا ماههای آینده ادامه پیدا کند و پس از اتمام مراحل فنی در سینماهای کشور و جشنوارههای داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.
به گفته مجید عزیزی، کارگردان این مستند، «ایرانزاد» برخلاف آنچه در وهله اول تصور میشود، درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست، بلکه به تجربههای زیسته ایرانیان معاصر میپردازد.
دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:
مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی حیدری، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلمبرداری: میثم بابایی، تدوینگر: محمدحسین حیدری، مدیرصدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: علی قرائتی، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، مدیر رسانهای: فرنوش آباء
عکس: مهدی کریمی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار