تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۶:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 39658

هویتفیلم «هویت» به کارگردانی بهروز سبط رسول در یازدهمین افتخار جشنواره های مختلف بین المللی توانست در جشنواره «پونا» ی هندوستان انتخاب شود تا در بخش مسابقه با دیگر رقیبان خارجی به رقابت بپردازد.

به گزارش سینماسینما، این فیلم پیش از این موفق به کسب افتخاراتی مانند: بهترین فیلم از انجمن صنفی فیلمسازان (آیفیک)- نامزد بهترین فیلم از جشنواره یاس-نامزد بهترین کارگردانی از جشنواره یاس- حضور در جشنواره فیلم (چنای) هند-منتخب جشنواره فیلم (داکا)-منتخب جشنواره (IMFF) دانمارک-منتخب جشنواره (UIMF) لندن-منتخب جشنواره اکراین ۲۰۱۶- منتخب جشنواره (TMCN) انگلستان، منتخب جشنواره حقوق بشر ۲۰۱۷ لندن شده بود.
فیلم «هویت» داستانی از زندگی کودکی را روایت میکند که بدون داشتن شناسنامه در یک شهر بزرگ گرفتار مشکلاتی می شود که او را ناخواسته به راهی ناخوشایند می کشاند.
مهری آل آقا در این فیلم نقش مادر قهرمان داستان را بازی می کند. رویا بختیاری، کمیل علیپور و تورج الوند از دیگر بازیگران «هویت» هستند.
جشنواره پونا یکی از جشنواره های پراهمیت آسیا و دارای بخشهای متنوعی است. در سالهای گذشته تعدادی از فیلمهای ایرانی با توجه به ژانر خود توانسته اند با دیگر فیلمسازان جهان به رقابت بپردازند. «هویت» توانسته در بخش رقابت و مسابقه بین الملل منتخب شود و این دومین جشنواره در هندوستان است که این فیلم در آن حضوری موفق داشته. این فیلم تا به حال در ایران اکران عمومی نداشته است.
بهروز سبط رسول طی یکسال گذشته برای دو فیلم آخر خود، تا کنون موفق به کسب ۱۶ افتخار داخلی و جهانی شده است که از جملۀ این افتخارات می توان به دریافت جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از دو جشنواره آمریکا برای فیلم «راه پنهان» و دریافت جایزه بهترین فیلم و نامزد بهترین کارگردانی و نامزد بهترین فیلم در ایران برای فیلم «هویت» اشاره کرد.
داستان فیلم در مورد پسری ۱۳ ساله است که بدون هیچ هویتی درگیر مسائلی می شود که در سن و سالش نمی گنجد و به تبع آن مادر خود را هم درگیر ماجرا می نماید.
بهروز سبط رسول نویسنده و کارگردان و تهیه کننده این فیلم که در اولین ماه سال نو میلادی همزمان در چهار جشنواره بین المللی فیلمش به نمایش در می آید، منتظر ساخت فیلم بلند بعدی اش است که خود فیلمنامه آن را به نگارش درآورده است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها