تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۱۳ - ۱۱:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 50506

حمیدرضا آذرنگحمیدرضا آذرنگ می‌گوید مسعود کیمیایی خیلی خوب سینما را می‌شناسد و به‌شدت درست هم می‌شناسد.

به گزارش سینماسینما، حمیدرضا آذرنگ نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.او که در روزهای آخر سال با نمایش “ترن ” به روی صحنه بود و این روزها با “آباجان ” بر پرده نقره‌ای سینما حضور دارد، مشغول بازی در سریال “آرمان دو ” به کارگردانی احسان عبدی پور است.

او علاوه بر این‌ها فیلم‌نامه فیلم “زمان” را به‌صورت مشترک با ساناز بیان همسرش به نگارش درآورده که در آخرین روزهای سال ۹۵ موفق به اخذ پروانه ساخت شده است و قرار است علاءالدین پژهان آن را کارگردانی کند.

آذرنگ درباره نگارش فیلم‌نامه “زمان” گفت: از آنجایی‌که با علاءالدین پژهان رفاقت دیرینه‌ای داریم. موضوعی را مطرح کرد و از ما خواست که آن را بنویسیم و ما هم با آغوش باز پذیرفتیم. حدود ۸ ماه است که درگیر نگارش آن هستیم و هنوز هم نیازمند بازنویسی است، اما موفق شده پروانه ساخت را در آخرین جلسات شورای پروانه ساخت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۵ دریافت کند.

وی درباره فضای کار اظهار کرد: فضای کار را نمی‌توانم بگویم نوستالژیک است، چراکه هم‌معنی و هم مفهوم واژه نوستالژی نیست، بلکه یک رجعت‌ها و بازگشت‌هایی است متعلق به یک شخصیت، درواقع جاماندگی‌هایی که در یک‌لحظه‌های خاص به آدم هجوم می‌آورند و آن زمانی است که احساس غریب وحشت نبودن، آدم را فرامی‌گیرد. ازآنجایی‌که موضوع خیلی لبه تیغ است، بیش از این نمی‌توانم درباره آن توضیحی بدهم. درواقع یک جریان سیال ذهن در اتفاقات زندگی است که مدام در جریان است.

بازیگر ” آبجی” افزود: درباره این اثر عجیب‌وغریب صحبت کردن، خیلی سخت است و نمی‌توان بن‌مایه و طرح آن را که منتج به نوشتن فیلم‌نامه شده است بیان کرد. اگر همان قصه یک‌خطی را بیان کنم بازهم قصه لو می‌رود و انگار کلیت آن بیان می‌شود. تنها می‌توانم بگویم پژهان زحمت زیادی برای ساخت آن متحمل می‌شود و با صبوری و تجربیاتی که دارد مطمئن هستم به آن درجه از توفیق کار را خواهد رساند که باعث رضایت شود.

آذرنگ درباره فعالیت این روزهای خود نیز گفت: این روزها مشغول بازی در سریال “آرمان دو” هستم به کارگردانی احسان عبدی پور که ابتدا در مهرشهر کرج کار را شروع کردیم و به‌زودی به تهران و شهرک غزالی خواهیم رفت.

وی همچنین به نقش خود اشاره کرد و ادامه داد: من نقش یک هنروری را بازی می‌کنم که دغدغه سینما دارد و با همنوعان خود زندگی می‌کند. اتفاقاتی در زندگی‌اش رخ می‌دهد که او را در یکجاهایی مجبور به بازی می‌کند و یکجاهایی نیز مجبور می‌شود از نقش خود بیرون بیاید.

آذرنگ که لقب پرکارترین بازیگر مرد سال ۹۵ را از آن خودکرده است، درباره انتخاب و میزان رضایتمندی‌اش از این انتخاب‌ها گفت: همه فیلم‌هایی که من بازی کردم محصول انتخاب خودم بوده است و اگر هرکدام را زیر سؤال ببرم، انگار انتخاب خودم را زیر سؤال می‌برم، اما سینما شرایط خاصی دارد، ما فیلم‌نامه‌ای را می‌خوانیم و بعد آن ساخته می‌شود، درنهایت محصولی خروجی کار است که گاهی اوقات آدم را حیرت‌زده می‌کند و گاهی مشعوف و هیجان‌زده. امیدوارم همه کارها در اکران عمومی موفق باشند.

آذرنگ که در “قاتل اهلی” فیلم جنجالی مسعود کیمیایی نیز حضور یافته است، درباره این تجربه اظهار کرد: من فقط می‌خواستم یک خاطره با مردی که بخشی از تاریخ سینمای ماست و اتفاقات بزرگی را با آثارش در سینمای ما رقم‌زده است، داشته باشم. این حضور بسیار کوتاه‌مدت بود اما از این حضور و همکاری لذت بردم. کیمیایی خیلی خوب سینما را می‌شناسد و سینما را به‌شدت درست هم می‌شناسد. قاب‌بندی‌ها، انتخاب زوایا، قرار گرفتن بازیگر در زوایای مختلف و… اما فرصت این‌قدر برای من کوتاه و لذت‌بخش بود که مجالی برای کسب تجربیات بیشتر نیافتم.  آن توقعی که داشتند و خودم داشتم به نظرم برآورده شد و هر دو از این همکاری راضی بودیم.

نویسنده “دولیتر در دولیتر صلح” در ادامه به موفقیت “ترن” اشاره‌کرده و عنوان کرد: “ترن” به لحاظ جذب مخاطب فوق‌العاده بود و با استقبال اقشار مختلف جامعه روبه رو شد، از این بابت بسیار راضی هستم و یک اتفاق خاطره‌انگیز برای همه ما رخ داد. خوشحالم که بعد از ۴ سال دوباره این ترن به راه افتاد و توانستیم این خاطره را رقم بزنیم.

وی در ادامه به همکاری با نادر برهانی مرند اشاره کرد و درباره این همکاری اظهار کرد: من و نادر خیلی باهم صمیمی هستیم و اشاره‌های یکدیگر را هم می‌فهمیم و به هم ایمان و اعتقادداریم. نادر با تمام زوایای این شخصیت از نزدیک آشناست و نزدیک‌ترین فردی بود که می‌توانست در کنار ما باشد و به نظرم نتیجه این همکاری مخاطب را خیلی راضی نگه داشت.

آذرنگ درباره نگارش اثری جدید گفت: همه مابعد از این‌همه سال کار کردن کلی طرح و مضمون ناکام مانده در ذهنمان داریم که امیدواریم آن‌ها را به سرانجام برسانیم. بخشی از آن متعلق به سالیان شکوفایی‌اش بوده که دیگر وجود ندارد و کنار گذاشته‌ شده است و بخشی از آن تازه است و امیدوارم به سرانجام برسد.

وی در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود در سال ۹۶ بیان کرد: فعلاً درگیر سریال “آرمان دو” هستم و فکر می‌کنم کار تولید آن ۴ ماه زمان ببرد و برای باقی سال هم هنوز تصمیمی نگرفتم.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها