تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۲:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 141729

«فرانسیس فورد کوپولا» کارگردان سرشناس آمریکایی از اکران تدوین جدیدی از قسمت سوم فیلم «پدرخوانده» خبر داد که آغاز و پایانی متفاوت با نسخه اصلی خواهد داشت.

به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوود ریپورترز، فرانسیس فورد کوپولا در حال تدوین نسخه جدیدی از قسمت سوم فیلم مافیایی پدرخوانده است که به مناسبت سی‌امین سالگرد ساخت این فیلم به صورت محدود اکران می‌شود.

به نقل از شرکت فیلمسازی پارامونت پیکچرز، این نسخه جدید که پدرخوانده، بخش پایانی: مرگ مایکل کورلئونه نام دارد ماه دسامبر (آذر-دی ۹۹) روی پرده می‌رود و پس از آن نسخه دیجیتال آن در کیفیت بلورِی نیز منتشر خواهد شد.

کوپولا با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: پدر خوانده، بخش پایانی: مرگ مایکل کارلئونه عنوان مورد ترجیح من و ماریو پوزو و طرح اصلی بود که برای قسمت سوم پدرخوانده در سر داشتیم. برای این نسخه، آغاز و پایان متفاوتی ساختم و برخی از صحنه‌ها، سکانس‌ها و موسیقی‌ها را از نو تنظیم کردم. با وجود این تغییرات که با ترمیم‌ صدا و تصویر همراه شد، به نظر من، این نسخه پایان مناسبتری برای سه‌گانه پدرخوانده است و از پارامونت تشکر می‌کنم که اجازه این بازآفرینی را به من داد.

فیلم مافیایی و جنایی پدرخوانده در سال ۱۹۷۲ به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و براساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو، ساخته شد. این فیلم که ماجراهای خانواده مافیایی کورلئونه را بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ روایت می‌کند، با بازی بازیگران مطرحی چون مارلون براندو،  آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتون و جیمز کان روی پرده رفت و با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد.

با توجه به استقبال مخاطبان، دو سال بعد دومین قسمت از این مجموعه سینمایی نیز اکران و برنده ۶ جایزه اسکار شد. قسمت پایانی از این سه‌گانه نیز ۱۶ سال بعد در سال ۱۹۹۰ روی پرده رفت و ۱۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرد. این فیلم در ۷ شاخه اسکار نامزد شد؛ اما هیچکدام از این جوایز را به دست نیاورد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها