تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۱:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 141987

«قصر شیرین» در چهاردهمین دوره جوایز فیلم آسیایی به دو نامزدی رسید.

به گزارش سینماسینما در جوایز فیلم آسیایی، حامد بهداد برای بهترین بازیگر مرد و محسن قرایی و محمد داودی برای بهترین فیلمنامه نامزد دریافت جایزه شده اند. فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی و پخش بین المللی شرکت ایریماژ، پس از دریافت پانزده جایزه بین المللی در سال ۲۰۱۹ میلادی، به چهار جایزه جشنواره های داکا و فیلم های درون خانوادگی روسیه و چهار نامزدی در جشنواره های یونیورسال کانزاس سیتی و ایمجین ایندیای اسپانیا نیز دست یافته است. تا کنون، برای این فیلم، حامد بهداد جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره های شانگهای، آنتالیا و سیروس را از آن خود کرده و نامزد جایزه جشنواره ایمجین ایندیا شده؛ و محسن قرایی و محمد داودی جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره ملی فجر و نامزدی جوایز آسیا پاسیفیک و جشنواره ایمجین ایندیا را کسب کرده اند. مراسم اهداء جوایز، طی برنامه ای از طریق یوتیوب، در شامگاه چهارشنبه ۲۳ مهر ماه سال جاری (به وقت کره جنوبی) پخش خواهد شد.

این جوایز معتبر سینمای آسیا که در سال جاری به دلیل وضعیت موجود در هنگ کنگ، برای نخستین بار به جشنواره بوسان در کره جنوبی منتقل شده، پس از توجه به طیفی وسیع از سینماگران ایرانی در دو دوره اول برگزاری، از میان آثار فیلمسازان سینمای نوین ایران، تنها سه فیلم از اصغر فرهادی و یک فیلم غیر ایرانی از زنده یاد عباس کیارستمی را در جمع نامزدان و برندگان برگزیده بوده است. سوابق فیلم هایی که با پرچم کشورمان در دوره های اول تا سیزدهم این رویداد در فهرست نامزدها و برندگان جوایز قرار گرفته اند، عبارت است از:

۲۰۰۷ – آفساید – نامزدی بهترین کارگردانی؛ کارگران مشغول کارند- جایزه بهترین فیلمنامه

۲۰۰۸ – بودا از شرم فرو ریخت – نامزدی بهترین فیلم؛ آن سه – نامزدی بهترین فیلمبرداری

۲۰۱۰- درباره الی – نامزدی بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه

۲۰۱۲ – جدایی نادر از سیمین – جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین بازیگر زن به انتخاب مردم و نامزدی بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه

۲۰۱۳ – مثل یک عاشق – نامزدی بهترین کارگردانی

۲۰۱۷ – فروشنده – جایزه بهترین فیلمنامه

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها