تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۱۷:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 160587

فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره فیلم درنو هیمات‌ فیلم کشور اتریش، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد.

به گزارش سینماسینما غلامرضا موسوی تهیه کننده و مریم مقدم یکی از دو کارگردان و بازیگر نقش نخست فیلم به نمایندگی از گروه در مراسم اختتامیه این جشنواره حضور داشتند ‌و جایزه بهترین فیلم را دریافت کردند.

در بخشی از بیانیه هیئت داوران درباره فیلم چنین آمده:
«این فیلم یادآور تراژدی‌های عظیم و درخشان یونان است که در این زمانه زنده است و تاثیر می گذارد… فیلمی با تصاویر منحصر به فرد و ارتباط هارمونیک فرم و محتوا که باعث تامل می شود و با پایان‌بندی تاثیرگذارش شما را با انبوه خوانش‌های شخصی تنها می گذارد…»
جشنواره درنو هیمات ‌فیلم اتریش که از مهمترین جشنواره‌های فیلم در این کشور است هر ساله در شهر تاریخی و قرون وسطایی فریشتاد برگزار می‌شود و میزبان بسیاری از علاقه‌مندان سینما در این شهر تاریخی است.
فیلم «قصیده گاو سفید» در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت و موفق به کسب جایزه تماشاگران از این جشنواره شد. این فیلم تاکنون در جشنواره‌های معتبر دیگری چون ترایبکا، کارلووی واری، ادینبورو، ملبورن و … به نمایش درآمده است.
فیلمنامه فیلم «قصیده گاو سفید» به قلم بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم و مهرداد کوروش‌نیا است. دیگر عوامل اصلی فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: رضا حیدری، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی، تدوین: عطا مهراد و بهتاش صناعی‌ها، طراح گریم: کامران خلج، مدیر تولید: میثم معراجی، سرمایه‌گذاران: آرش شجاعی، سینا شعربافی، غلامرضا موسوی و بهتاش صناعی‌ها، مشاور رسانه ای: نگین موسوی، بازیگران: مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی سام.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها