تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۵:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 137322

آکادمی اسکار از وضع شروط و قوانین جدید برای رعایت کثرت‌گرایی و مقابله با تبعیض جنسیتی و نژادی در ساختار این موسسه و بخش جوایز خبر داد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از نیویورک پست، آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) با همکاری انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا تا پایان ماه ژوئیه (اواسط تیر) کارگروهی را برای تبیین استانداردهای کثرت‌گرایانه جدید در رقابت برای دریافت جایزه اسکار، تشکیل خواهد داد.

این طرح که روزنه آکادمی ۲۰۲۵ (Academy Aperture 2025) نام دارد، پس از مدت‌ها بحث و مناقشه درباره نبود تنوع در هالیوود ارائه و اجرایی می‌شود، البته فیلم‌های شرکت‌کننده در نودوسومین دوره جشنواره اسکار مشمول استانداردهای جدید نخواهند بود.

از دیگر ابتکار عمل‌های آکادمی اسکار می‌توان به برگزاری مجموعه پنل‌های «دیالوگ آکادمی :(تغییر) از ما شروع می‌شود» با موضوع پرداختن به معضلات قومی و نژادی در حوزه فیلمسازی، اشاره کرد. آکادمی در همین راستا همچنین یک دفتر نمایندگی، کثرت‌گرایی و برابری نیز تاسیس می‌کند.

تغییرات جدید ابعاد دیگری نیز داشتند؛ از سال ۲۰۱۰ تاکنون تعداد نامزدهای بخش بهترین فیلم در اسکار متغیر بود اما از این پس در هر دوره تعداد ۱۰ فیلم به عنوان نامزدهای دریافت جایزه در این بخش اعلام خواهند شد.

در بخش درون سازمانی نیز دوره اعضای هیات مدیره اسکار به نهایت ۱۲ سال محدود شد، در حالی‌که قبلا هیچ محدودیت زمانی برای اعضا وجود نداشت.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها