تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۲۲:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 91924
 

 برنامه جام‌جهانی ویژه دیدار فرانسه و بلژیک هم مثل شب‌های قبل سوژه‌های جالبی داشت؛ از بیماری امیر حاج رضایی گرفته تا لایو دردسرساز محمدحسین میثاقی.

به گزارش سینماسینما ،گزارش پیمان یوسفی هم که حسابی حوصله مخاطبان را سر برد.
حال حاج رضایی خوب نبود
امیر حاج رضایی، کارشناس خوش‌صحبت و برجسته فوتبال برای صحبت فنی درباره دیدار فرانسه و بلژیک میهمان عادل فردوسی‌پور بود. حاج رضایی در حالی به برنامه رفت که ظاهرا حال جسمانی خوبی نداشت. او چشم‌هایش کاملا قرمز بود و در تکلم نیز گاهی اوقات دچار مشکل می‌شد؛ این موضوع نیز در فضای مجازی از چشم کاربران دورنماند و بسیاری به موضوع سرماخوردگی این کارشناس پرداختند.
آگهی‌های آزاردهنده و لایو میثاقی
ماجرای آگهی‌های طولانی و آزاردهنده صداوسیما قبل، در حین و بعد از مسابقات جام‌جهانی موضوع جدیدی نیست؛ اما در جریان بازی بلژیک و فرانسه باز هم مورد توجه مخاطبان فضای مجازی قرار گرفت. موضوع وقتی خیلی دردسرساز شد که قبل از شروع بازی فرانسه و بلژیک زمانی که تلویزیون داشت آگهی‌های بازرگانی پخش می‌کرد، محمدحسین میثاقی گزارشگر اعزامی صداوسیما به روسیه در اینستاگرام شخصی‌اش از ورزشگاه لایو گذاشت تا مشخص شود که مراسم ابتدایی بازی شروع شده و صداوسیما دیرتر تصاویر را پخش می‌کند. همین موضوع سوژه فضای مجازی شد و بسیاری از افراد به عملکرد سیما در پخش آگهی‌ها به جای تصاویر شروع بازی حساس نیمه‌نهایی ایراد گرفتند.
جملات خسته‌کننده و تکراری یوسفی
از کامنت‌ها و واکنش‌های مخاطبان فوتبالی در فضای مجازی می‌شود متوجه شد که گزارش فرانسه و بلژیک توسط پیمان یوسفی مورد توجه عموم قرار نگرفته است. وقتی یوسفی بازی دیشب فرانسه مقابل بلژیک را گزارش کرد و گفت که این آخرین گزارشش در این رقابت‌ها است، طنازی‌های علاقه‌مندان به فوتبال در شبکه‌های مختلف مجازی شروع شد؛ از تکرار کلمات عربی که یوسفی در خلال گزارش‌هایش به کار می‌برد، گرفته تا این جمله «‏بهترین قسمت بازی فرانسه و بلژیک، آخرین گزارش پیمان یوسفی در جام‌جهانی ٢٠١٨ بود». یوسفی خبر از آخرین گزارشش در جام‌جهانی داد اما کاملا مشخص بود که او اصلا در این جام دل و دماغ نداشت، بی‌حوصله بود و با این بی‌حوصلگی خاص خودش مخاطب را هم خسته کرد. نکته اینجاست که یوسفی می‌داند که مردم چه سبک گزارشی را دوست دارند اما هرگز تلاشی نمی‌کند تا از دایره لغات خاص خودش خارج شود. بیان جمله‌هایی مثل  «قس علی هذا»، «من حیث المجموع»،  «علی‌ایحال» چندان برای عشق فوتبال‌ها جذاب نیست. عشق فوتبال‌هایی که خیلی‌هایشان معنی جمله‌هایی که یوسفی می‌گوید را نمی‌دانند! از سوی دیگر از دید بسیاری از مخاطبان آرامشی که یوسفی این روزها در خلال گزارش‌هایش دارد، بشدت آزاردهنده است و حس و حال مخاطب را از بین می‌برد. پیمان باید این را قبول کند که دیگر بیان اینکه «شیاطین سرخ دو دقیقه وقت دارند تا شیطونی‌شون رو نشون بدن!» هواداران فوتبال را جذب نمی‌کند. یا وقتی تلویزیون درحال سانسور است و تصاویر نخست بازی را نشان می‌دهد، نباید از این عبارت استفاده کرد که «آه و حسرت را می‌شود در چهره بلژیکی‌ها دید».

شهروند

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها