تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۵:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 158448

مجید برزگر تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سینما ثبت جشنواره فیلم کوتاه تهران در فهرست رویدادهای موردتأیید اسکار را دستاوردی مهم برای سینمای ایران توصیف کرد.

به گزارش سینماسینما، مجید برزگر تهیه کننده، نویسنده و کارگردان سینما، با تبریک دستاورد پیوستن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنواره‌های مورد تأیید اسکار گفت: این اتفاق را به مجموعه فیلم کوتاه ایران از سازندگان و تهیه کنندگان گرفته تا مدیران سینمای کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران در سال‌های گذشته تا امروز تبریک می‌گویم.

وی افزود: اضافه شدن به جمع جشنواره‌های مورد تأیید اسکار دستاورد مهمی برای سینمای ایران است و اینکه نگاه فیلمسازان جهان را به این رویداد بیش از قبل معطوف می‌کند، یک امتیاز محسوب می‌شود. همزمان نشان می‌دهد و تأیید می‌کند که جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال‌های اخیر به شکل حرفه‌ای برگزار شده و کارش را در بخش بین‌الملل به درستی انجام داده است.

برزگر تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران سعی کرده است انتخاب‌های درستی در داوران و برگزاری ورک‌شاپ ها داشته باشد و دستاورد امروز آن مدیون نسلی از مدیران انجمن سینمای جوان ایران از حوزه‌های تولید تا آموزش و مدیرعامل است. همچنین همه کسانی که در این مجموعه فعالیت کرده‌اند. اگرچه مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران یک اداره است اما جنس کسانی که آنجا کار می‌کنند، جنسی علاقه مند و دغدغه مند و آگاه به سینمای کوتاه هستند. کسانی که خود سال‌ها درگیر فیلم کوتاه بوده‌اند و سینما ذهنیت شان است.

کارگردان «یک شهروند کاملاً معمولی» بیان کرد: قبل از هر چیز هم باید این موفقیت را به فیلمسازان سینمای کوتاه تبریک گفت و حالا جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مسیر درست‌تری را پیش رو دارد؛ از این نظر که جشنواره باید بیش از قبل در اسلوبی حرفه‌ای تر طراحی و برگزار شود.

وی افزود: این طراحی اصولی و حرفه‌ای باید در سطوح مختلف از شورای سیاستگذاری و هیأت‌های اجرایی گرفته تا دبیری جشنواره و هیأت‌های داوری و همه بخش‌ها خود را نشان بدهد. ویژگی مهم فیلم کوتاه در رهایی و آزادی فیلمسازان در مرحله ساخت آن تعریف می‌شود؛ آزادی از نظر مضمون و فرم تا نگاه سینمایی. و لازم است جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در حذف جریان سانسور از این به بعد کوشا باشد تا بتوانیم جشنواره‌ای واقعاً جهانی داشته باشیم، پذیرای دیدگاه‌ها و نگاه‌های وسیع‌تری شویم و مطمئن باشیم جامعه فیلمسازان کشورمان خود به قواعد و ضوابط آگاه هستند و آن را رعایت می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به جمع ۱۲۷ جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار راه یافته است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها