تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۴:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 138215

کارگردان فیلم سینمایی «عروسی مردم»، پاییز را فصل مناسبی برای اکران این فیلم دانست.

به گزارش سینماسینما، مجید توکلی که فیلمش به تازگی آماده اکران شده است درباره وضعیت نمایش این فیلم، گفت: کارهای نهایی صداگذاری و میکس “عروسی مردم” در ماه فروردین توسط علیرضا علویان انجام شد و از همان موقع آماده نمایش بود اما با توجه به شرایطی که ویروس کرونا برای سینما بوجود آورده بود، قادر به اکران این فیلم نبودیم. البته که از طرف برخی از پلتفرم‌های نمایش آنلاین، پیشنهاد اکران انلاین نیز داشتیم اما تصمیم گرفتیم، صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد و سینماها تا کی تعطیل خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که چرا فیلم خود را در بخش آنلاین اکران نکرده است؟ خاطرنشان کرد: من اکران سینما را به اکران آنلاین ترجیح می‌دهم و معتقدم تمامی فیلم‌های سینمایی می‌توانند روی پرده سینما اکران شود و “عروسی مردم” نیز از این قاعده مستثنی نیست. مگر فیلم‌های مستقل یا کوتاه و مستند که شرایط اکران آنلاین برای آنها هموارتر است. البته اکران فیلم بر روی پرده سینما یک شانس لذت بخش است که تمامی فیلم‌ها باید آن را تجربه کنند و این یک انتخاب است. به همین منظور، با اکران اول فیلم خود در سینما آنلاین موافق نبودم.به نظرم می‌شود اکران سینما انجام شود و بعد از سه هفته، اکران آنلاین فیلم آغاز شود.

کارگردان فیلم «متولد۶۵» درباره وضعیت حال حاضر سینمای ایران گفت: در چند روز اخیر که سینماها بار دیگر باز شده است، دو فیلم خوب (شنای پروانه و خوب بد جلف ۲)، ریسک کرده و برای اکران در این شرایط داوطلب شده‌اند و استقبال مردم هم امیدوار کننده بوده است. با وجود اینکه به نظر من ویروس کرونا بیشترین ضربه را به بدنه فرهنگ و هنر جامعه وارد کرده است اما اگر سینمای ایران، تا پایان سال، با همین روش (رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظرفیت ۵۰ درصدی اجرای نمایش) پیش برود، به نظر اتفاق‌های خوب و مبارکی برای فرهنگ علی الخصوص سینما، می‌افتد.البته که این شیوه اکران بدون حمایت تلویزیون و شهرداری دوام نخواهد آورد. پخش تیزر و تبلیغات محیطی در شهر برای این شیوه اکران مهم‌تر از هرچیز دیگری است.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا “عروسی مردم” پروانه نمایش گرفته است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه به تازگی جلسات شورای پروانه نمایش تشکیل شده و شروع به دیدن فیلم‌ها کرده‌اند، هنوز فیلم ما پروانه نمایش نگرفته است و این تاخیر به نظرم تنها به همین دلیل است و نه چیز دیگری.

این کارگردان با بیان اینکه فیلم “عروسی مردم” با محتوای سرحال ( مانند فیلم متولد ۶۵) بهتر است در شرایط خوبی اکران شود گفت که با توجه روند پیش رو، بهترین زمان برای نمایش این فیلم، بعد از ماه محرم و صفر است.

او در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از استقبال مردم از این فیلم چیست، گفت: در شرایط عادی پیش بینی خوبی از استقبال مخاطب از “عروسی مردم” داشتم چون فیلم سرحال و سرخوشی است و ( مانند فیلم متولد ۶۵) یک آسیب اجتماعی را مطرح می‌کند اما باتوجه به اینکه این اتفاق ( تعطیلی سینماها و بعد از آن پروتکل‌های بهداشتی) در سینمای ایران برای اولین بار رخ داده است و با نظر بر شرایط فعلی حاکم بر جامعه، امکان پیش بینی وجود ندارد. باید تلاش کنیم مردم با این روش از فیلم دیدن آشنا شده و بتوانند سینما را دنبال کنند. فعلا باید امیدوار بود که مردم بتوانند شرایط حال حاضر سینما را قبول کنند و با اهالی سینما همراه باشند تا بیشتر از این، به این بخش از هنر کشور لطمه‌ای وارد نشود.

«عروسی مردم» دومین فیلم توکلی بعد از «متولد ۶۵» است که به قلم جمیله دارالشفایی و بر اساس طرحی از توکلی به نگارش درآمده و علی سرتیپی به عنوان تهیه کننده، علی اوجی مجری طرح و دانیال زمانی مدیر پروژه و احمدرضا شجاعی عکاس،همکاری داشتند.

در این فیلم نازنین بیاتی، شکیب شجره، زهرا داوودنژاد، خسرو بامداد، محمد حیدری، سجاد تابش بازی می‌کنند و احترام برومند نیز حضور دارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها