تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۰۷ - ۰۸:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 83321

بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» گفت: مردم برای آمدن به سینما به دنبال روایت یک قصه خوب و روان در آثار هستند.

به گزارش سینماسینما، محسن کیایی بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور»  درمورد بازی در این اثر گفت: فیلمنامه «لونه زنبور» را خودم نوشتم و بعد از دیدن فیلم فکر می‌کنم به آنچه که در ذهن من بود، رسیده‌ایم؛ البته به دلیل مدت طولانی فیلمبرداری، در تدوین نهایی کمی از مدت زمان فیلم کوتاه شده است، اما این مسئله هیچ لطمه‌ای به اصل فیلم نزده و روند فیلم را در ابتدای قصه کمی برای مخاطبان سرعت بخشیده است.

کیایی در مورد همکاری خود با برزو نیک‌نژاد گفت: من و برزو نیک‌نژاد از مدتها قبل با هم قرار گذاشته بودیم که یک فیلم با هم کار کنیم. وقتی فیلم‌نامه «لونه زنبور» را نوشتم، پیشنهاد آن را به نیک‌نژاد دادم که او هم قبول کرد و این اثر تولید شد.

وی درخصوص کارگردانی نیک نژاد اظهار کرد: برزو نیک‌نژاد جزو کارگردان‌هایی است که سینمای کمدی را به خوبی می‌شناسد. ما کارگردان‌هایی که کمدی را به خوبی بشناسند کم داریم و کمتر فیلمسازانی هستند که با شناخت کامل از سینمای کمدی در این ژانر به درستی کار کنند. نیک‌نژاد جزو کارگردان‌هایی است که هم فیلم و هم سریال کمدی پر مخاطب داشته و آثار او همیشه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

کیایی درمورد اهمیت اکران نوروزی عنوان کرد: اکران نوروزی همیشه یکی از بهترین زمان ها برای فروش فیلم و همچنین زمان آزاد مردم برای دیدن فیلم های سینمایی است که خوشبختانه این زمان به فیلم سینمایی «لونه زنبور» اختصاص یافت. امیدوارم که مردم و مخاطبان خوب سینما نیز این فیلم را حمایت کنند تا موجب شود سرمایه‌گذاران این فیلم باز هم ترغیب به ساخت فیلم‌های بعدی شوند.

کیایی ادامه داد: مردم ما در نوروز به دنبال فضای شاد و مفرح هستند و فیلم «لونه زنبور» می‌تواند به ایجاد این فضا برای خانواده‌ها کمک کند. تمام تلاش من و دیگر بازیگران و عوامل فیلم این بود که فیلمی ساخته شود که مخاطب بتواند با دیدن آن لذت ببرد و از طرفی یک کمدی ضعیف هم نباشد. حالا اینکه تا چه حد توانسته باشیم به این مهم دست پیدا کنیم را مخاطبان با حضور و استقبال از فیلم پاسخ خواهند گفت.

وی در ادامه بیان کرد: این فیلم قصه‌ای را روایت می‌کند و موقعیت‌های خنده و طنز بسیار زیادی دارد، اما به دنبال این نیست که با هر چیزی بخواهد تماشاگر را به خنده وادار کند. موقعیت‌هایی که در طول قصه ایجاد شده، باعث خنده مخاطبان می‌شود و مردم وقتی فیلم را ببینند، متوجه خواهند شد که ما سعی کردیم استانداردها را در سطح خودمان رعایت کنیم.

کیایی درمورد استقبال مردم از فیلم های سینمایی اظهار داشت: همانطور که می‌دانیم استقبال از فیلم‌ها در اکران هیچ ربطی به کیفیت آنها ندارد و بستگی به این موضوع دارد که فیلم‌ها در چه زمانی و با چند سالن اکران شوند. اگر شرایط متعادلی برای همه فیلم‌ها وجود داشته باشد، می‌توان در مورد رقابت و رکورد فروش صحبت کرد. برخی سینماداران سانس‌ها را طوری تنظیم می کنند که فیلم‌هایی که خودشان سرمایه‌گذار آن هستند، بیشتر بفروشد. شرایط مساوی و برابری برای اکران وجود ندارد.

کیایی در ادامه به اهمیت فیلمنامه در آثار سینمایی عنوان کرد: درگذشته فیلمنامه چندان مهم نبود و اصولا اهمیت خاصی نمی دادند، اما امروزه فیلمنامه مهم ترین رکن یک اثر است که نویسنده یک سال برای نوشتن آن وقت می گذارد. بازیگرسالاری دیگر رنگی در سینما ندارد و کار سینما یک کار تیمی است. باید همه چارچوب ها به درستی در کنار هم قرار گیرند که اصلی ترین پایه آن فیلمنامه و داستان فیلم است و مردم به خاطر قصه خوب به سینما می روند.

وی همچنین به کمبود سالن های سینما اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی نبود سالن های سینما است و پردیس هایی که اضافه شده تا حدودی توانسته موفق عمل کند، اما این ها برای سینمای ایران کم است و جوابگوی این همه تولیدات نیست. اگر مدیریت صحیحی نباشد، برخی فیلم ها پشت در اکران می مانند و خسارت هنگفتی به تهیه کننده و صاحب اثر خواهد زد که جبران پذیر نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها