تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۳:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 132872

محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما با بیان اینکه مشغله ذهنی و فکری برای مدیران فرهنگی و رسانه ای فراتر از گذشته است گفت بخش زیادی از بودجه تولید برنامه‌های نمایشی باید توسط رسانه ملی تامین شود.
به گزارش سینماسینما، مدیر شبکه دو در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در گذشته و در سطح کلی سیما امکانات و اختیارات به شکلی بود که منابع و قدرت تصمیم گیری مدیران برنامه‌ساز می توانست بسیاری از ایده ها را عملی کند؛ اظهار داشت: سریال هایی مثل خانه سبز، پهلوانان هرگز نمی میرند، در چشم باد، مدار صفر درجه، شب دهم، کیف انگلیسی و کارهای دیگر در همان دوره ساخته شد اما امروز بسیاری از فکرهای خوب و ایده ها متوقف مانده است؛ به دلیل اینکه تولید یک برنامه شاخص نیازمند عوامل متعددی است که باید در کنار هم قرار بگیرند.
در همین چند سال اخیر ما در شبکه دو سریالی مثل کیمیا را داشتیم که تا امروز با ۱۰۸ قسمت بلندترین سریال تلویزیونی محسوب می شود که ویژگی های خاص و مخاطب بالایی هم داشت. یا سریال هایی مثل پدر، هشت و نیم دقیقه و گمشدگان که مورد توجه قرار گرفتند. رمضان گذشته سریال بچه مهندس را داشتیم که مخاطب خوبی داشت و در مرحله ساخت فصل سوم آن هستیم. تجربه بسیار متفاوتی هم اخیرا روی آنتن داشتیم، سریال از سرنوشت که کارِ قابل اعتنایی بوده است در انتظار پخش فصل سوّم آن هستیم سریال‌های ارزشمند دیگری نیز در راهند، بوم و بانو، شاهرگ و … . این سریال ها در شرایطی ساخته و پخش شد که بسیاری از شرایط موثر و پیش برنده به اندازه کفایت وجود ندارد. البته قبول داریم که در بازه های زمانی ممکن است کاستی هایی از لحاظ سریال سازی یا مالی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: می گویند امروز بخشی از امکانات مالی و بودجه ای که باید در اختیار صداوسیما بویژه تلویزیون باشد، در بین سایر دستگاه ها و سازمان های رسمی و غیر رسمی کشور توزیع شده! ما یعنی رسانه ملی باید خودمان منابع لازمه را از طریق آنان و هر طریق دیگری تامین کنیم تا بتوانیم برنامه بسازیم! در آن دوره که به آن اشاره شد اگر می خواستیم پروژه بزرگی را شروع کنیم، بودجه رسمی و لازم و منابع کافی وجود داشت اما امروز به تبع بودجه بندی در کشور و فقدان اراده برای توجه به نیاز وقعی رسانه ملی، رسانه ای مثل تلویزیون برای تداوم فعالیت هایش، معادل یک چهارم نیازش، بودجه دریافت می کند و مابقی را باید خودش تامین کند.
وی در پایان اظهار داشت: امروز مشغله ذهنی و فکری که برای مدیران فرهنگی و رسانه ای در سطح اصلی بویژه در سطح، شبکه ها و برنامه سازان وجود دارد، بسیار فراتر از گذشته است. در کنار همه این ها برخی محدودیت ها و مشکلات دیگری هم وجود دارد که باعث شده شرایط امروز بسیار متفاوت تر نسبت به گذشته باشد؛ یکی از این دشواری‌ها تولید برنامه های نمایشی است که بسیار سخت تر شده است.

منبع: هفت صبح

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها