تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۲/۲۷ - ۱۰:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 13325

محمدرضا فروتنمحمدرضا فروتن نخستین بار در یکی از قسمت های سریال سرنخ به ایفای یک نقش فرعی پرداخت.

به گزارش سینما سینما، پخش همان چند دقیقه کوتاه کافی بود تا چند دقیقه بعد، بازی در یکی از فیلم های مسعود کیمیایی به او پیشنهاد شود! او با بازی در فیلم های اعتراض و مرسدس مطرح شد و در ادامه بازی در فیلم های قرمز، دوزن، متولد ماه مهر، زیر پوست شهر او را بدل به یکی از ستارگان بی بدیل سینمای ایران در اواخر دهه ٧٠ و اوایل دهه ٨٠ کرد. بی تردید فیلم «شب یلدا» یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های محمدرضا فروتن است. او تاکنون دوبار برای فیلم های قرمز و به آهستگی موفق به دریافت سیمرغ بلورین شده است. فروتن جوایز دیگری نیز در کارنامه خود دارد که بهترین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم «قرمز» از جمله آنهاست. محمدرضا فروتن در طول سال های کاری اش با کارگردانان بنامی چون مسعود کیمیایی، رخشان بنی اعتماد، کیومرث پوراحمد و… همکاری کرده است. او در اواخر دهه ٧٠ توانست شمایلی از جوان سرکش و آشوبناک ایرانی را در سینما بازتولید کند. در تازه ترین تجربه بازیگری او در فیلم «مرداد» نخستین ساخته بهمن کامیار به ایفای نقش پرداخته است.

شما آدم گزیده کاری هستید. چه شد که موافقت کردید در فیلم اول یک کارگردان بازی کنید؟
من قبلاهم با چند کارگردان فیلم اولی کار کردم و کارهای خیلی خوبی هم شده. مثلافیلم «دیگری» ساخته مهدی رحمانی جزو فیلم هایی است که خیلی دوستش دارم. اما اینقدر نسل جوان با شور و اطلاعات و تلاش و آگاهی به میدان سینما آمده است که فکر می کنم- نه الزاما همه و به یک اندازه- اما نسل جدید سینمای ما یک تحول را تجربه می کند. یک تحول شناختی در سینمای ما به وجود آمده است.

جالب است که نسل جوان ترجیح می دهند با بازیگران با تجربه کار کنند و این بازیگران هم معمولاهمراهی می کنند.
من امیدوارم این اتفاق بیفتد. چون من خودم هم خیلی لذت می برم. خود من هم در میانسالی هستم و تجربه کار با این بچه ها که تا این حد شور و شوق دارند و می توانی با آنها بده بستان فکری و حسی داشته باشی، برای خود من هم لذت بخش است. فضایی است که وقتی جوان تر بودم، با خیلی از کارگردان های مسن تر، نمی شد تجربه اش کرد. شاید. اما اینجا راحت تر است و من هم در این سن راحت تر می توانم حرف هایم را بزنم و کارهایم را بکنم. مثل اینکه آنها هم مشتاق ترند بشنوند. اینها لذت بخش است.

در پروژه های سینمایی از شما مشاوره هم می گیرند؟ یا راهنمایی مثلا.
خب راستش فکر می کنم شاید این سوال ممکن است باعث کج فهمی شود. شاید باعث این شود که خدایی ناکرده تعبیر نادرستی از حرف های من شود. اما نه! مشاوره ای در کار نیست. فقط این بحث است که شما بتوانید نظرات را راحت تر بیان کنید. فکر می کنم مشاور به کار یا کسی اطلاق می شود که آگاهی کارگردانی بیشتری داشته باشد، اما من این نیستم. من در اینجا به عنوان یک بازیگر حضور دارم و تلاش می کنم به عنوان یک بازیگر به کار کمک کنم.

فکر می کنید «مرداد» فیلم خوبی خواهد بود؟
امیدوارم و فکر می کنم بخشی از موضوع که در دل کار و داستان است جالب و جذاب است. اما فقط این کافی نیست. کارگردانی تدوین و بقیه چیزها هم باید باشند تا کار پرکشش و جذاب باشد. امیدوارم این موضوع جذاب همراه با تلاش بقیه گروه به فیلمی تبدیل شود که از ابتدا تا انتها کشش لازم را داشته باشد. علاقه تماشاچی را همراه داشته باشد.

خبر جدیدی از خودتان ندارید؟
خبر جدید… مشغول درس خواندن هستم و کار می کنم .من دانشجوی دکترای روانشناسی سلامت هستم و هنوز هم تمام نشده است.
منبع :اعتماد

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها