تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۳:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75061

تهیه‌کننده سریال «محکومین» از زمان دقیق پخش این سریال خبر داد و گفت: فردا (۲۸ آذر ماه) تصویربرداری سریال تمام و از روز شنبه (دوم دی‌ ماه) پخش آن از شبکه یک سیما آغاز می‌شود.

به گزارش سینماسینما، بهروز مفید درباره سریال «محکومین» اظهار کرد: فردا (۲۸ آذر ماه) تصویربرداری محکومین تمام، از روز شنبه (۲ دی‌ ماه) پخش آن آغاز و هر شب به غیر از پنجشنبه‌ها ساعت ۱۰:۱۵ از شبکه یک سیما راهی آنتن می‌شود.

او محور اصلی سریال اپیزودیک «محکومین» را پرداختن به قانون مجازات جایگزین برشمرد و گفت: جنس این کار به نوعی فضاسازی فرهنگی است و می‌توان گفت برای اولین بار است که به این موضوع پرداخته می‌شود. اگر این کار موفق از آب دربیاید باعث می‌شود تا دیگر خیلی از خانواده‌ها درگیر زندانی داشتن نباشند و هزینه‌های نگهداری زندانی‌ها نیز کمتر شود.

مجموعه تلویزیونی «محکومین» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولیده شده است. موضوع اصلی این سریال اپیزودیک، مجازات جایگزین است و در آن تلاش شده تا در قبال جرم و تخلفات غیرعمد، به جای مجازات زندان، در فضایی دیگر محکومیت مجرم سپری شود.

مفید پیشتر درباره موضوع اصلی سریال «محکومین» و دلایل انتخاب این موضوع به ایسنا گفته بود: سه سال پیش قانون مجازات جایگزین در کشور ما وجود نداشت، اما از یک سال گذشته خوشبختانه قانون شده است. با وجود تصویب قانون مجازات جایگزین، این قانون هنوز در سیستم قضایی ما آن‌طور که باید فراگیر نشده است، جامعه درباره آن اطلاعات کافی و لازم را ندارد و نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه احساس می‌شود. قانون مجازات جایگزین به این شکل است که افرادی که به معنای واقعی بزهکار نیستند و بر اثر حادثه تخلفی کردند، وارد فضای زندان نمی‌شوند. این موضوع اول از همه برای خود آنها بسیار خوب است و دوم تاثیرات خوبی بر خانواده‌های آنها خواهد گذاشت.

مفید درباره ایده اولیه این طرح توضیح داد: ایده اولیه این سریال را خودم مطرح کردم. می‌دانستم که این قانون در کشورهای خارجی وجود دارد، ولی ما در کشورمان از این قانون بهره‌مند نیستیم. به همین خاطر هم طرح اولیه بدون زمان و مکان مشخصی نوشته شده بود، اما از زمانی که این قانون در کشور ما ایجاد شد، داستان‌های سریال هم دارای زمان و مکان مشخص شدند. فکر می‌کنم پخش سریال «محکومین» می‌تواند حداقل جامعه را با این قانون آشنا کند و باعث ایجاد یک جریان شود؛ البته که باید ارگان‌ها نیز از این قانون حمایت کنند، اما به نظر می‌رسد که هنوز برخی از ارگان‌ها تمایل چندانی به اجرایی شدن این قانون ندارند.

میرحسین رستمی، حشمت آرمیده، عنایت بخشی، محمد فیلی،م سعادت، لیلا زارع، ساناز صفایی، آناهیتا اقبال نژاد، سارا عباسپور، بهشت آلیان، سپیده خداوردی، پژمان بازغی، سیروس گرجستانی، ساغی زینتی، آتش تقی‌پور، مریم کاویانی، نیما شاهرخ شاهی، کامران تفتی، نگین معتضدی، بهرام ابراهیمی، حسین محجوب، مریم سعادت و شبنم قلی‌خانی از جمله  دیگر بازیگرانی هستند که در سریال «محکومین» ایفای نقش کرده‌اند.

برای تسریع در روند تصویربرداری و رسیدن به پخش، سریال «محکومین» همزمان با دو گروه کارگردان ضبط و ۲۲ قسمت از سریال توسط سید جمال سید حاتمی و هشت قسمت دیگر توسط حسین قناعت تولید شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها