تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۹:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 132709

تییری فرموروزنامه لوموند ساعاتی پیش با تییری فرمو گفتگوی اختصاصی کرد.

به گزارش سینماسینما، علیرغم کنسل کردن بسیاری از فعالیت های فرهنگی ‌جشنواره های سینمایی در اروپا و غیره، مدیرجشنواره ادعا می‌کند که ما همچنان به کار خود ادامه می‌دهیم و درحال گزینش فیلم‌ها برای برپایی هفتاد و‌‌‌‌ سومین دوره جشنواره کن هستیم که از ۱۲ ماه مه شروع خواهد شد.

تییری فرمو در پاسخ به این سوال که هنرپیشه های سرشناسی مثل تام هنکس به تازگی ویروس کرونا گرفته و ‌جشنواره های مهمی هم لغو شده‌اند، برای برپایی جشنواره کن نگرانی ندارید، گفت: کسانی که نگران هستند با دید، «امروز ۱۲ ماه مارس»، به مسایل نگاه می‌کنند، اما جشنواره دو ماه دیگر برپا خواهد شد. فکر می‌کنم از حالا تا آن موقع وضعیت فرق خواهد کرد و امیدواریم اپیدمی کرونا مهارشود. درضمن فعلا قرار است برنامه های فرهنگی در ماه مه برپا شود، دستوری برای ‌کنسل کردن داده نشده است. از طرفی هر وضعیت جدیدی که از حالا تا آن موقع پیش آید را با دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد و خودمان را با آن هماهنگ خواهیم کرد. فیلمها همچنان درحال بازبینی هستند.

او در پاسخ به این سوال که حتی اگر جشنواره برپا شود، فکر نمی‌کند عده بسیاری از ترس مبتلا شدن به این ویروس به کن سفر نخواهند کرد گفت: طبیعی است که خودمان را باید با آن شرایط جدید وفق بدهیم. بله احتمال دارد تعداد کمتری به جشنواره بیایند. درحال حاضر تعداد درخواست کارت جشنواره، حتی ۹ درصد افرایش یافته است. فعلا هیچ روزنامه نگار، کمپانی های فیلمسازی، هیچ یک از حرفه ای های سینما آمدن خود به جشنواره امسال را کنسل نکرده اند. همه می‌دانند که در ماه آوریل آینده دولت تصمیم درباره برپایی کن خواهد گرفت، با بازگشت گرما، امیدوارم اپیدمی کرونا عقب نشینی کند. امروزه وظیفه ما این است که فستیوال را آماده کنیم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها