تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۰۹:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 31089

مناطره امریکاشبکه خبر تنها شبکه کاملاً خبری فارسی رسانه ملی است که طی مدت زمان ۱۷ ساله حیات خود اغلب کوشیده است بازتاب‌دهنده خبری وقایعی باشد که در ایران و سایر نقاط جهان روی می‌دهد. این شبکه برخلاف بسیاری از شبکه‌های دیگر که عمده مخاطب خود را به‌واسطه محصولات سرگرم‌کننده به‌دست می‌آورند شبکه‌ای است کاملاً جدی و موردپسند مخاطبانی که از یک رسانه فقط خبر می‌خواهند. شبکه خبر کارکردی دارد شبیه به رادیوپیام که هرچند زودتر از شبکه خبر راه افتاد اما شاید به خاطر محدودیت‌های مدیوم صدا نتوانست به اندازه شبکه خبر رشد کند.

 به گزارش سینما سینما، مشرق نوشت :شبکه خبر در رکود مخاطب گریبانگیر رسانه ملی به تازگی بدعتی مفیدفایده را در دستور کار قرار داده است. بدعتی با نام پخش زنده مناظره دو نامزد حزب جمهوریخواه و دموکرات ایالات متحده. این دو نامزد در روزهای گذشته سه مناظره داشتند که شبکه خبر دو مناظره را، کاملاً زنده و با دوبله همزمان روی آنتن فرستاد و یک مناظره را با تأخیر؛ این اتفاق موجب شد نه فقط در ایران که مخاطبان فارسی زبان در سراسر دنیا از فایل‌های تصویری این مناظره به‌عنوان داده‌ای برای آگاهی با افکار ترامپ و کلینتون استفاده کنند.

شبکه خبر پیشتر و در جریاناتی مانند مذاکرات هسته‌ای و برجام هم کوشید همین‌قدر به‌لحظه حرکت کند اما آنچه اتفاق اخیر این شبکه را منحصربه‌فرد کرد واقعه‌نگاری زنده اتفاقی در ایالات متحده بود که معمولاً اخبار مربوط به این کشور باید بعد از درنظر گرفتن ملاحظاتی خاص روی آنتن رود.برآمده از روند جدید شبکه خبر

آقای فتح‌الله فاخری مدیر اخبار شبکه خبر درباره اینکه بازخوردش از این پخش زنده مناظره چه بوده است به «صبح نو» گفت: به لحاظ آمار کمّی بینندگان، این مرکز نظارت بر برنامه‌هاست که باید آمار دقیق را اعلام کند اما به لحاظ بازخورد و واکنش‌های مردمی، مخاطبان از این پخش زنده به شدت راضی بودند و عموم نظرات هم مثبت بود.
فاخری با اشاره به اینکه پخش زنده چنین برنامه‌هایی از اولویت‌های جدید شبکه خبر است خاطرنشان ساخت: در یک سال ونیم اخیر و در سیستم جدیدی که برای شبکه خبر چیده شده یکی از اولویت‌ها پرداخت زنده و به‌موقع به اتفاقات روز ایران و جهان است. اگر یادتان باشد در ماجرای برجام هم همین‌قدر سریع عمل کردیم و حتی صحبت‌های اوباما درباره برجام را هم زودتر از بسیاری رسانه‌های دیگر روی آنتن فرستادیم. در فاجعه منا یا کودتای ترکیه هم شبکه خبر بود که به رفرنسی برای بازتاب اخبار بدل شد. تیم فعلی شبکه خبر به‌دنبال این است که در پوشش خبری رویدادهای دیگر هم همین‌قدر سرعت داشته باشد.

این مدیر رسانه ملی در پاسخ به این پرسش که چرا مناظره ابتدایی کلینتون-ترامپ را به صورت زنده روی آنتن نفرستاده‌اند، اظهار داشت: در برنامه اول از کیفیت مناظره مطلع نبودیم و نمی‌دانستیم حین مناظره چه اتفاقاتی می افتد و آیا توانایی کنترل برخی نماها را داریم یا خیر ولی بلافاصله بعد از آن که بحث جان گرفت و متوجه شدیم می‌توان مناظره را دوبله همزمان کرد، آن را پخش کردیم.BBC گاف داد اما شبکه خبر، نه!

فاخری البته که اشاره‌ای هم به برخی انتقادات صورت گرفته به خاطر پخش زنده می‌کند. وی با بیان اینکه همواره گروهی هستند که فقط ایرادات را می‌بینند به «صبح نو» گفت: یک عده هستند که همیشه به فشارها علیه نوآوری دامن می‌زنند ولی نکته اینجاست که همین‌ها هم نتوانستند گافی از ما بگیرند.
وی ادامه داد: همین مناظرات را شبکه BBC فارسی هم روی آنتن فرستاد و دیدیم که در ترجمه یکی از بخش‌ها چه گافی داد. همین گاف را اگر شبکه خبر می‌داد بیچاره‌مان می‌کردند اما خوشبختانه با چینش تیمی مسلط، مستعد و توانمند، کاری کردیم که حتی یک اشتباه فاحش در ترجمه و دوبله همزمان صورت نگرفت.از ممیزی گریزی نیست اما باید ریسک کرد
این مدیر خاطرنشان کرد: بازتاب‌های پخش مناظره در رسانه‌های معتبر جهان هم چشمگیر بود و هم روزنامه‌ها و هم رسانه‌های سایبری به این اتفاق پرداختند. این‌ها حائز اهمیت‌اند و البته باعث می‌شوند در آینده ضمن درپیش گرفتن این روند، مدام کیفیتمان را ارتقا دهیم.
فاخری میزان ممیزی‌های وارده به این مناظره را هم بسیار اندک دانست وبه «صبح نو» گفت: خوشبختانه در این مناظره‌ها، خودشان بسیاری از موارد را رعایت کردند(خنده) و همین باعث شد مشکلی در پخش زنده پیش نیاید.
وی تأکید کرد: از ممیزی گریزی نیست اما باید ریسک کرد چون تا ریسک تجربیات تازه را نداشته باشیم، پیشرفت چندانی در کارمان حادث نخواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها