تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۳:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 131823

مدیر مجموعه تئاتر شهر با بیان این‌که تدابیر ویژه‌ای برای رعایت اصول بهداشتی در این مجموعه پیش‌بینی شده است، درباره تغییر احتمالی جدول برنامه‌های تئاترشهر در صورت ادامه تعطیلی‌ها با لحنی طنزآمیز گفت: من از تغییر برنامه تئاتر شهر بیشتر از ویروس کرونا می‌ترسم!

به گزارش سینماسینما، سعید اسدی افزود: تعطیلی مجموعه‌های هنری مساله‌ای ناگزیر و تابع تصمیمات کلان در کشور است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت اصول سلامت هموطنان اتخاذ شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر منتظر تصمیمات بعدی برای ادامه یا توقف تعطیلی‌ها هستیم ولی اگر بنا شود از هفته آینده فعالیت خود را از سر بگیریم، دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای پاکیزه‌سازی و ضدعفونی کردن محیط مجموعه داریم و تدابیری در این زمینه اندیشیده‌ایم که آن‌ها را به کار خواهیم گرفت تا مخاطبان، هنرمندان و کارکنان مجموعه تئاتر شهر در شرایط امنی در این مجموعه تردد کنند، ضمن این‌که هر یک از این گروه‌ها مکلف خواهند بود تا دستورات لازم را برای رعایت بهداشت فردی به کار گیرند.

اسدی در پاسخ به این پرسش که در صورت ادامه تعطیلی‌ها برای تغییر جدول برنامه‌های تئاتر شهر در سال آینده چقدر انعطاف وجود دارد، با لحنی طنزآمیز گفت: من از تغییر جدول بیشتر از ویروس کرونا می‌ترسم چراکه تقویم اجرایی تئاتر شهر تابع بسیاری از اتفاقات در طول سال است؛ از جمله تعطیلات عمومی، مناسبت‌های مذهبی، دو جشنواره مهم تئاتر عروسکی و فجر که کار برنامه‌ریزی را برای ما دشوار می‌کند بویژه با درنظر گرفتن این نکته که ما پنج سالن داریم و در هر نوبت اجرا، میزبان هفت اثر نمایشی هستیم.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: به طور مثال زمانی که تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی اعلام شد، به زحمت توانستیم برنامه‌های خود را با این جشنواره تطبیق دهیم و حال این تغییرات ناگهانی هم کار ما را بسیار دشوار می‌کند.

اسدی ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر به روال عادی بازگردیم و گفت: می‌توانیم یک جابه‌جایی چندروزه را پوشش دهیم ولی اگر این تعطیلی ادامه‌دار شود، شرایط ما بسیار پیچیده خواهد شد. البته در این چندروزه به این مساله فکر کرده‌ایم ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم.

او با بیان این‌که در حال حاضر تمرین گروه‌های نمایشی در تئاتر شهر هم متوقف شده است، یادآوری کرد: به هر حال تمرین تئاتر هم فعالیتی جمعی است و قطعا اعضای گروه‌ها تمایلی ندارند در این شرایط در چنین فعالیت‌هایی حضور داشته باشند، زیرا در این وضعیت بغرنج، چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، سلامتی افراد است.

اسدی خاطرنشان کرد: اگر قرار شد از هفته آینده خدمت‌رسانی را آغاز کنیم، تا حد امکان برحسب پروتکل‌های بهداشتی عمل خواهیم کرد تا سلامتی افراد به خطر نیفتد و برنامه‌های لازم را برای تهیه متریال‌های بهداشتی انجام داده‌ایم.

او در پایان گفت: امیدوارم هرچه زودتر به وضعیت عادی بازگردیم بویژه این‌که ما اسفند پررونقی داشتیم و مجموعه تئاتر شهر شور و حال خوبی پیدا کرده بود که ناگهان ورود این ویروس به کشورمان، همه چیز را تحت تاثیر قرار داد.

شنبه گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی مخاطبان و هنرمندان، تمام فعالیت‌های هنری را به مدت یک هفته تعطیل کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها