تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۰۸:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 184824

مستند «رویای یک اسب» ساخته‌ی مرجان خسروی در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مورسیاIBAFF اسپانیا که به جشنواره فیلم ابن عربی معروف است، به نمایش در می‌آید.
به گزارش سینماسینما، این فیلم داستان دختر ۱۵ساله عشایری است که به ‌دور از فضای مدرن شهری در اندیشه آرزوهای بزرگی است، آرزوهایی دوردست. این فیلم تا کنون موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم جنایت و مکافات Crime and Punishment ترکیه و جایزه بهترین کارگردان جوان از جشنواره فیلم‌های کوهستانی تگرنزی Tegernsee آلمان شده و تا کنون در جشنواره های معتبر جهانی از جمله کراکف لهستان، نانسی فرانسه، سائوپائولوی برزیل، بلگراد صربستان، شارجه امارات، مذهب امروز ایتالیا و… حضور داشته است.
این فیلم در ۲۸ فوریه در فیلموتکای مورسیا نشان داده خواهد شد. و در حالی است که سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مورسیا کار خود را از ۲۴ فوریه آغاز می کند و تا ۴ مارس ادامه می دهد.
جشنواره بین‌المللی فیلم مورسیا IBAFF از سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرد و نام آن الهام گرفته از چهره متفکر صوفی ابن عربی، فیلسوف، عارف، شاعر و جهانگردی است که در قرن دوازدهم در مورسیا متولد شد. از نظر او «هر فردی مسیری منحصر به فرد به سوی حقیقت دارد و همه راه‌ها را متحد می‌کند»، تحت این فلسفه است که IBAFF (جشنواره بین‌المللی فیلم ابن عربی) به یک معیار فرهنگی برای هر دو شهر مورسیا تبدیل شده است.
در طول تاریخ ۱۲ ساله ی ، IBAFF چهره های چون عباس کیارستمی، ویکتور اریس، پدرو کاستا، جیمی روزالس یا پیتر گرینوی در این فستیوال حضور داشته اند.

لینک کوتاه

 

آخرین ها