مسعود کیمیایی در افتتاحیه جشنواره «کارگاه آزاد فیلم» بیان کرد که سعید پیردوست و اکبر معززی وارد آن جریانی از سینما که به ایجاد سوپراستارها منجر میشود، نشدند.
به گزارش سینماسینما، دومین دوره جشنواره سراسری کارگاه آزاد فیلم عصر روز شنبه ۲۷ آذر آغاز به کار کرد. مسعود کیمیایی مدیر این موسسه فیلمسازی در ابتدای مراسم گفت: اینجا یک مدرسه کوچک است ولی قرار است آدمهای بزرگ تحویل بدهد، من هم این عقیده و این شوق را دارم و فکر میکنم این اتفاق میافتد و تا به حال هم افتاده است. مدرسه «کارگاه آزاد فیلم» ۱۰ سال است که همراه با آنهایی که با من وارد سینما شدهاند و آنهایی که من با آنها وارد سینما شدهام فعالیت میکند. به هر جهت این مدرسه تمام عشق و علاقه من است، اینکه من چند کارگردان و چند بازیگر بگذارم و بروم و این تمام شوق من است که باعث شده است اینجا بمانم.
وی با اشاره به نسلی که با او به سینما آمدهاند، بیان کرد: از نظر فیلم و سینما همهتان میدانید که چه اتفاقاتی برای نسل ما میافتد، نسلی که به هر جهت یکجور دیگر عادت کرده و یک شکل دیگر عقیدهاش را میگوید پای عقیدهاش هست و روزهای سختی را میگذراند.
پس از آن کیمیایی از سعید پیردوست و اکبر معززی خواست به صحنه بیایند و سپس درباره پیردوست گفت: ما از مدرسه با هم بودهایم، یعنی از اول دبیرستان. فکر کنید از ۱۳-۱۴ سالگی با هم زندگی کردهایم. خیلی از ما نیستند، خیلی از ما به خاک رفتند. خیلیها از خانههایشان دور شدند و چندتایی ماندهایم، این ۲ نفر بسیار بازیگران خوبی هستند و هیچوقت شوق سوپراستار شدن نداشتهاند.
سعید پیردوست در ادامه با اشاره به اینکه بازیگری را از مسعود کیمیایی آموخته است، گفت: این سینما فقط رفاقت را به من داده است و امیدوارم همینطور حفظش کنم. ان شاالله که پابرجا و سرحال باشیم و بتوانیم این رفاقت را سالهای سال حفظ کنیم.
سپس اکبر معززی اظهار کرد: از آنجایی که من در طول زندگی هیچ چیز پنهانی نداشتهام، الان هم باید اقرار کنم که بین ارقام رقمی نیستم که برایم بزرگداشت بگیرند، این رفاقت کیمیایی است که سعی میکند دست من را بالا بگیرد تا به ارقام بزرگتر نزدیک شوم. امیدوارم این «کارگاه آزاد فیلم» تولیدات بیشتری داشته باشد و ستارههای خوبی به جامعه تحویل دهد.
کیمیایی نیز در پایان درباره این ۲ بازیگر بیان کرد: من واقعا از ته دلم میگویم که تکههای بسیار خوبی از سینما متعلق به بازی این ۲ نفر است. یا نخواستند یا نبودند یا بازیگوشی کردند به هر جهت همینقدر از سینما را دوست داشتهاند و هیچوقت نخواستند که سوپراستار باشند یا بیفتند در آن مجرایی که خودتان میدانید. به هر جهت وارد سیرک نشدند.
این جشنواره در بخش مستند، داستانی و انیمیشن با داوری جواد طوسی، پرویز نوری و سیروس الوند از تاریخ ۲۷ آذر تا ۳ دی در پردیس سینمایی ملت برگزار میشود. تعداد آثار ارسالی به دومین دوره جشنواره ۲۵۰ اثر و تعداد آثار راه یافته به بخش داوری ۵۷ اثر بوده است.
در این دوره کارگاههایی چون «کارگردانی فیلم کوتاه» مسعود آب پرور، «زبان فیلم» پرویز جاهد، «دیدگاه فردی-درک بصری» جواد طوسی، «کارگردانی چیست؟» فرزاد موتمن، «فیلمسازی آسان» سامان سالور و «فیلمنامه شخصیتمحور و راههای میانبر» ایوب آقاخانی در طول جشنواره برپا میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عدالت به سبک قیصر مسعود کیمیایی/یادداشتی از کامبیز نوروزی
- از پخش پیام صوتی کیمیایی تا حضور گلچهره سجادیه در نمایش «دندان مار»
- نسخه اصلاح و مرمت شده «دندان مار» در موزه سینما نمایش داده میشود
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- تشویق طولانی مسعود کیمیایی در «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار»/ کیمیایی از غم نبود مهرجویی گفت
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- به بهانه «خائنکشی»؛ کیمیایی از دریچه «قیصر»
- یک فرصت طلایی برای خائن کشی/ به بهانه پخش مینیسریال «خائنکشی»
- منتقد سینما: مسعود کیمیایی نزدیکترین فیلمساز ایرانی به جهان ملویل است
- بدرقه احمدرضا احمدی به خانه ابدی
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- رمانتیسم خونبار کمونیستی/ بررسی تحلیلی «گوزنها» و انقلاب مسلحانه
- اکران «خائن کشی» در جشنواره روتردام
- تغییر نسخه جشنوارهای «خائن کشی» برای اکران عمومی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
سلام آقای کیمیایی …. جشنوارت مثل فیلم و موضوع و هدف و پیام فیلمه ، حالا خودت ببین که چطور و چگونه جشنواره رو به پایان میرسونی . میدونی شما و اعضای کابینه ت ، خودتونم داوری میشید . داور جشنواره اگه خودشو بفهمه ، میدونه که بالاتر از هر کس تو جشنواره است . و نیازی نداره که خودشو به فیلمساز و رییس و … نشون بده . داور جشنواره و برگزار کنندگان و خود آقای کیمیایی هم داوری میشوند . آقای کیمیایی شما که تو فیلمتون ، فیلمنامه تون ، هیچوقت در موضوع فیلمنامه نمیگذارید حق خوری بشه، تو موضوع فیلمتون اگه حق خوری رو نشون بدین در آخر فیلم یا حق به حق دار میرسه ، یا حق خور به جزایش میرسد ولی آیا این موضوع رو تو زندگیت رعایت میکنید . آیا تو جشنواره تون این حق رو رعایت میکنید ؟ یا فقط شاگردات رو به معرض نمایش میگذارید … اگه دقت کنید همه ایران شاگرد شماست .
جناب آقای کیمیایی مگر هدف شما پرورش نیست؟ لاقل کسانی که فیلمشون انتخاب شده رو دعوت میکردین تا از ورکشاپها استفاده میکردن …. یا فقط شاگردای خودت مهم هستند .. همانطور که جایزه رو هم به شاگردات میدی نه به فیلم خوب ، مثل داورای بقیه جشنواره ها رابطه سالاری …. لطفا داوران را نیز پرورش کن تا به فیلم خوب رای بدن نه رابطه خوب .