تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۱۱:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 37059

قاتل اهلیبه نظر می‌رسد اختلاف مسعود کیمیایی کارگردان و منصور لشگری قوچانی تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی» به اوج خودش رسیده است.

به گزارش سینماسینما، پس از آنکه چند روز پیش کیمیایی در گفت‌و‌گویی اعلام کرده بود به دلیل ناقص بودن فیلمبرداری «قاتل اهلی» این فیلم را اثر خود نمی‌‌داند، حالا این کارگردان نامه رسمی به دبیر جشنواره فجر را که مدتی پیش نوشته بود، رسانه‌ای کرده است. او در این نامه خواستار جلوگیری از نمایش فیلمش در جشنواره فجر شده است.
کیمیایی در نامه ای دلایل خود را در پنج بند برای محمد حیدری دبیر سی و پنجمین دوره جشنواره فجر بازگو کرده است.

این کارگردان نوشته است: «فیلم «قاتل اهلی» را بدون اطلاع من، مدیر فیلمبرداری، برنامه ریز، دستیار اول کارگردان و بخشی از بازیگران را تهیه‌کننده فیلم تعطیل کرده است. یکی از احتیاجات تالیف هنری، پول است. مگر آن کس که پول می‌دهد می‌تواند تالیف اثری را تعطیل کند؟

۱- فیلم «قاتل اهلی» نوشته و ساخته من تمام نشده است، فصل‌های مانده و کارهای دیجیتالی آن مانده است.

۲- موسیقی این فیلم با نظر و حضور در اجرا با بنده است.

۳- دفتر عکس‌نویسی (دکوپاز) این فیلم در خانه من است، چطور فیلم مونتاژ شده در حالی که کارهای آقای دهقان را در مونتاژ می‌رسند، اما لازم به ذکر است هر مونتور دیگری بدون دفتر عکس نویسی نمی‌تواند داستان، ریتم و حجم مدت فیلمی را حدس بزند.

۴- دستمزد بعضی از عوامل مانده است.

۵٫ پرده های تبلیغاتی فیلم با نظرگاه این بنده یک سو باشد.»

او یک بار دیگر تاکید کرده است: «فیلم قاتل اهلی هنوز تمام نیست، فیلمبرداری می‌خواهد، موسیقی می‌خواهد، تدوین کامل می‌خواهد. در غیر این صورت تقاضا دارم این اثر نیمه مرا برای نمایش در جشنواره فجر و یا هر جای دیگری متوقف نمایید. این اثر مخدوش زخمی و نیمه تمام است. حنی نمایش خصوصی آن هم از نظر این مولف جرم است.»

اما نکته جالب توجه در مورد این نامه این است که تاریخ آن به دو هفته قبل برمی‌گردد، در خبرها آمده بود که مدتی پیش جلسه‌ای با حضور طرفین ماجرا برگزار شد و تهیه‌کنده ملزم به رعایت سه شرط از جمله فیلمبرداری دو سکانس باقیمانده، انجام مراحل فنی با نظارت کارگردان و تسویه حساب با عوامل پروژه شد.

اما به نظر می‌رسد در دو هفته اخیر تهیه‌کننده به هیچ کدام از شروط عمل نکرده و این دلیلی شده برای انتشار نامه کیمیایی به دبیر جشنواره. با شناختی که از مسعود کیمیایی وجود دارد به نظر می‌رسد لشگری قوچانی چاره‌ای جز رعایت شروط کارگردان ندارد مگر آنکه بخواهد وارد درگیری حقوقی با کارگردان کهنه کار سینمای ایران شود.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها