تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 125381

به دنبال انتشار اتهام جدید علیه رومن پولانسکی، جمعی از پاریسی‌های معترض دیروز سه‌شنبه، مانع اکران فیلم جدید این کارگردان در یک سینما شدند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از رویترز، اتهام جدید تجاوز که به تازگی به رومن پولانسکی زده شد موجب شد تا اکران این فیلم در پاریس با اعتراض روبه رو شود.

حدود ۴۰ نفر از معترضان دیروز در پی اولین اکران فیلم «یک افسر و یک جاسوس» این کارگردان لهستانی-فرانسوی در برابر سینما «رو شمپولین» جمع و مانع نمایش فیلم شدند. این در حالی بود که این فیلم در دیگر سینماهای فرانسه بدون مشکل به نمایش درآمد.

یکی از این معترضان گفت لغو این اکران یک پیروزی نیست، پیروزی این است که مصونیت متجاوزان به پایان برسد.

این در حالی است که چند روز پیش یک بازیگر فرانسوی ادعا کرد در سال ۱۹۷۵ و زمانی که تنها ۱۸ سال داشت، این کارگردان به وی تعرض کرده است.

پولانسی از طریق وکیلش این اتهام را رد کرده است.

این نخستین بار نیست که فیلمی از پولانسکی با اعتراض روبه رو می شود و اکتبر ۲۰۱۷ نیز معترضان مراسم افتتاحیه مروری بر فیلم‌های قدیمی پولانسکی را مختل کرده بودند.

پولانسکی سال ۱۹۷۷ با اتهام آزار جنسی یک دختر ۱۳ ساله در آمریکا روبه رو شد و به دنبال آن دیگر پا به این کشور نگذاشت. اعتراض به او پس از افشای مشکلات اخلاقی هاروی واینستین غول هالیوودی اوج گرفت و به دنبال آن آکادمی اسکار سال پیش، او را از این آکادمی اخراج کرد.

پولانسکی در فیلم جدیدش به مساله دریفوس و باور عمومی و محکومیت وی در سال ۱۸۹۴ به جرم خیانت پرداخته است، در حالی که او بی‌گناه بود. این ماجرا در تاریخ فرانسه جایگاه خاصی دارد و این کارگردان وضعیت خود را با این افسر مقایسه کرده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها