تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۰:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159235

سرزمین رویاها ساخته شیرین نشاط و شجاع آذری در افتتاحیه بخش افق‌های ویژه جشنواره ونیز  ۲۰۲۱ به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینماسینما ماجرای فیلم جدید شیرین نشاط، عکاس، و سینماگر ایرانی مقیم آمریکا، درباره یک خانم ایرانی- آمریکایی به نام سیمین است که دست به سفری می‌زند برای پیداکردن مفهوم این‌که آمریکای آزاد چیست؟ وی برای آژانس دولتی بسیار مهمی، به نام دفتر سانسوس کار می‌کند. برنامه این دفتر پژوهش و ‌تحقیق درباره رویاهای هموطنانشان، است.

سیمین خود جزو آخرین مهاجرانی است که به وی اجازه داده شده به این کشور وارد شود. فیلم به زبان انگلیسی ‌و فارسی در آمریکا ساخته شده است و محصول مشترک آمریکا، آلمان و ‌قطر است.

مدیرفیلمبرداری این فلم قاسم ابراهیمیان است، سناریو توسط ژان کلود کریر نوشته شده. بازیگران آن هم شیلاوند، مت دایون، ایزابلا روسلینی و غیره هستند. شیرین نشاط در سال ۱۹۵۷ در شیراز به دنیا آمده و در سال ۱۹۷۴ به آمریکا مهاجرت کرده است. وی در زمینه عکاسی شهرت بسیار دارد و جوایز گوناگونی تاکنون به دست آورده است. او قبلا فیلم‌های «زنان بدون مردان» را ساخته بود که در مسابقه جشنواره ونیز ۲۰۰۹ برنده شیره نقره‌ای بهترین کارگردان شده بود؛ وی سپس فیلم «به جستجوی ام کلثوم » را در ۲۰۱۷ در مصر کارگردانی کرد که در بخش روزهای ونیز شرکت کرده بود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها