تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۹:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 84168
ایران در هر دو بخش فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن یک نماینده دارد.

به گزارش سینماسینما، ساعاتی پیش از اعلام فیلم‌های حاضر در بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم کن، فیلم‌های بخش‌های سینه‌فونداسیون و فیلم کوتاه معرفی شدند.

امسال از میان نزدیک به ۴ هزار فیلم کوتاهی که برای حضور در جشنواره درخواست داده بودند آثاری از ایران، استرالیا، چین، فرانسه، ژاپن، فیلیپین، لهستان و آمریکا برای دریافت نخل طلایی فیلم کوتاه جشنواره کن رقابت می‌کنند. در این آثار یک اثر انیمیشنی و ۶ اثر داستانی حضور دارند.

از ایران فیلم «تاریکی» ساخته سعید جعفریان برای دریافت نخل طلایی فیلم کوتاه به جمع فیلم‌های منتخب راه یافته است. برتارند بونلو رییس هیات داوران فیلم کوتاه کن است.

در بخش سینه فونداسیون نیز ۱۷ فیلم برای رقابت انتخاب شده است که در میان آن‌ها ۱۴ اثر لایواکشن و ۳ اثر انیمیشن به چشم می‌خورد. این آثار از میان بیش از ۲ هزار اثر از سراسر دنیا انتخاب شده‌اند. یکی از ویژگی‌های اصلی این بخش در این دوره حضور پررنگ فیلمسازان زن است. از میان ۲۲ کارگردان حاضر ۱۲ نفر زن هستند.

ایران در این بخش نیز یک نماینده دارد. آرین وزیردفتری با فیلم «مثل بچه آدم» از دانشگاه هنرهای دراماتیک تهران به این بخش راه پیدا کرده است.

هیات داوران سینه‌فونداسیون سه جایزه این بخش را در مراسمی در روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت (هفدهم می ) به برندگان اهدا خواهد شد.

به این ترتیب در جشنواره‌ای که با فیلم «همه می‌دانند»‌ به کارگردانی اصغر فرهادی افتتاح می‌شود،‌ ایران در سایر بخش‌ها هم حضور پررنگی دارد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها