سینماسینما: سجاد اصغری هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران را در دور سوم آکادمی افسانه زندگی معرفی کرد.
به نوشته ایلنا، سجاد اصغری، مدیر سومین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران گفت: امروز ما قصد داریم هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران را در دور سوم که حاصل ارزیابی و بررسی شورای آکادمی افسانه زندگی از بین تولیدات سال ۹۷ تا ۹۸ است را معرفی کنیم.
وی ادامه داد: هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران در دور سوم جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی بعنوان بزرگتربن رویداد مستقل سینمای ایران عبارتند از قصر شیرین کاری رضا میرکریمی، متری شیش و نیم کاری از سعیدروستایی، مسخرهباز کاری از همایون غنیزاده، سرخپوست کاری از نیما جاویدی، شبی که ماه کامل شد کاری از نرگس آبیار، جهان با من برقص کاری از سروش صحت، مصائب شیرین ۲ کاری از علیرضا داود نژاد.
اصغری در ادامه بیان کرد: در بخش معرفی بهترین بازیگر سال سینمای ایران از بین هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران، سرکار خانم الناز شاکردوست و جناب آقای پیمان معادی بعنوان بهترین بازیگران سال سینمای ایران معرفی شدند. تندیس آکادمی افسانه زندگی بابت بیش از نیم قرن فعالیت هنری و حضور تاثیرگذار در فیلم مسخره باز به جناب آقای علی نصیریان تقدیم میشود. در دور پیشین جناب آقای رضا کیانیان و سرکار خانم لیلا حاتمی بعنوان بهترین بازیگران سال سینمای ایران انتخاب شدند. در بخش معرفی بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران جناب آقای محمود کلاری بعنوان مدیر این بخش از بین هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران، جناب آقای علی قاضی فیلمبردار فیلم مسخرهباز را بعنوان بهترین فیلمبردار سال معرفی کردند.
سجاد اصغری در ادامه گفت: همگان باید بدانند که انتخابهایی که صورت گرفته حاصل بررسی شورای آکادمی افسانه زندگیست و هیچ از ارزش سینماگران فرهیخته سینمای ایران کاسته نمیشود. در بخش چهره ماندگار به یاد عباس کیارستمی تندیس آکادمی افسانه زندگی تقدیم میشود به ژان میشل فرودون سردبیر سابق مجله کایه دو سینمای فرانسه. و بخش بینالملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان هم همانند دور پیشین در روز ملی سینما انتخاب و معرفی میشود.
وی گفت: برگزاری دور سوم مراسم آکادمی افسانه زندگی تجربهای جدید است که بصورت غیر حضوری در سالن موج نو آکادمی افسانه زندگی برگزار میشود. ویروس کرونا امروز سبب شده است که بسیاری از هموطنان در جمع ما نباشند، این ویروس محدود به کشور ما نیست، بلکه در سرتاسر جهان در حال گرفتن قربانیست، و تقدیر کردن از جامعه پزشکی بعنوان حافظان مستقیم سلامت که جزء بدنه تصمیم گیری اجرایی لحاظ میشوند و تصمیم گیری مدیریت میانی و استراتژی موضوع که مرتبط با کل سیستم کشور به صورت فرابخشی هدایت میشود، نمیتوان بصورت فردی از شخص خاصی تقدیر کرد، بلکه باید از کلیه حافظان سلامت کشور تقدیر کرد. در پایان از کلیه عزیزانی که بنده را در این مسیر همیاری کردند کمال تشکر دارم.
پیش از این سجاد اصغری در گفتگو با پانا از انتخاب ابوالفضل جلیلی بعنوان مدیر بخش بین الملل معرفی بهترین فیلم خارجی خبر داده بود.
سجاد اصغری، مدیر سومین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی، بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران گفت: «بعد از معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران نوبت معرفی بهترین فیلم خارجی زبان است، جناب آقای ابوالفضل جلیلی بعنوان مدیر بخش بین الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شدند تا از بین تولیدات یکساله سینمای جهان بهترین فیلم خارجی زبان سال آکادمی افسانه زندگی را معرفی کنند.»
اصغری ادامه داد: «هر چند فضای سینما در کل جهان به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا مختل شده است ولی به دلیل چیدمان حرکت معکوسی که ریل گذاری کردیم از جناب آقای جلیلی دعوت شد تا با توجه به تعاملات و روابطی که در سطح بین الملل دارند در این حوزه کنار ما باشند.»
مدیر سومین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی عنوان کرد: «شورای سیاستگذاری آکادمی درحال بررسی بخش فیلم مستند و فیلم کوتاه نیز است که پس از جمع بندی این دو بخش هم به جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی اضافه میشود ولی تاکنون هیچ تعریفی در شورای سیاستگذاری برای فیلمهای شبکههای تلویزیونی یا خانگی چه در قالب فیلمهای بلند و چه سریال، طراحی نشده است.»
اصغری خاطر نشان کرد: «به مناسبت روز ملی سینما بهتربن فیلم خارجی زبان در سالن موج نو آکادمی افسانه زندگی به صورت غیرحضوری ( آنلاین ) انتخاب و معرفی میشود، که بهترین فیلم خارجی زبان دور نخست، فیلم «بلبل» اثر جنیفرکنت از استرالیا و در دور دوم فیلم «انگل» یا پارازیت اثر بونگ جون هو از کره جنوبی انتخاب شده بودند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





