تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۸:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 104716

پولاد کیمیایی در نخستین تجربه کارگردانی اش، فیلم سینمایی «معکوس» در ژانری اجتماعی به خلق اثری با لایه‌های اکشن پرداخته است.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «معکوس» که اولین تجربه پولاد کیمیایی در مقام کارگردانی و همچنین نویسندگی است، در بخش “نگاه نو” جشنواره سی و هفتم فیلم فجر حضور دارد و فردا ۱۰ بهمن ماه در پردیس “ملت” سینمای رسانه ها به نمایش درخواهد آمد.

 

در این فیلم سینمایی که تقریباً فضایی اکشن دارد شاهد روایتی از فرزندان دو دوست قدیمی قبل از انقلاب خواهیم بود که یکی فعال سیاسی و دیگری مکانیک است و به خاطر شرایطی که برایشان پیش می‌آید، وارد مسابقات زیرزمینی اتومبیل‌رانی می‌شوند…

 

پروسه ساخت این فیلم سینمایی زمان زیادی برده و حتی در دوره‌ای پولاد کیمیایی از ادامه ساخت این اثر منصرف شد اما باز با این حال مراحل فنی و ساخت آن اواخر شهریور ماه امسال به پایان رسید، این در حالی بود که احتمال ساخت آن از زمان تولید و فیلمبردای فیلم سینمایی «قاتل اهلی» ساخته‌ی مسعود کیمیایی (پدر پولاد کیمیایی) مطرح بود و قرار بود تهیه کننده این دو اثر؛ مشترک باشد اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.

 

بابک حمیدیان، لیلا زارع، شهرام حقیقت دوست، اکبر زنجانپور، علیرضا کمالی نژاد، پروانه معصومی و سیاوش طهمورث بازیگران اصلی «معکوس» هستند و بابک حمیدیان به عنوان نقش اول مرد این فیلم، در این دوره جشنواره در دو اثر در بخش «نگاه نو» نقش آفرینی کرده است.

 

نوع بازی‌ها و دیالوگ‌ها در این فیلم گاه یادآور برخی از فیلمهای مسعود کیمیایی است که نامش به عنوان تهیهکننده اثر، آورده شده است.

 

در جریان این اثر که به گفته کارگردانش فیلمی اجتماعی و خانواده‌محور است و لایه‌هایی از اکشن هم دارد، شاهد مسابقات رالی در فضای یک کارخانه‌ای هستیم که دیگر فعالیت ندارد و تبدیل به یک انبار شده است. «معکوس» با در مقابل هم قرار دادن ثروت و کارخانه‌ای که تعطیل شده است سعی کرده تا اشاره‌ای داشته باشد به شرایط امروز جامعه.

 

نکته دیگری که در این اثر جالب توجه است حضور محمد خوشنام به عنوان سرمایه گذار و به روایتی تهیه کننده این اثر است؛ او نیز مانند پولاد کیمیایی که اولین کارگردانی خود را انجام داده، نخستین بار است که به عنوان سرمایه گذار یک فیلم وارد حوزه سینما شده است و به گفته خودش بعد از بیماری مسعود کیمیایی سعی کرده در جریان ساخت و تولید اثر کمک بیشتری داشته باشد.

 

محمد خوشنام  بیان کرد: وقتی نیمه سال ۹۶، آقای کیمیایی بیمار شدند باید جریان ساخت فیلم متوقف می‌شد اما امکان پذیر نبود زیرا کارهای پیش تولید این اثر انجام شده بود بنابراین تصمیم گرفتیم تولید آن را ادامه دهیم و من عوامل خودم را از بابت مسائل مالی به کمک گرفتم تا فیلم‌برداری آن تمام شد، حتی کارهای پس‌تولید را هم خودم حضور داشتم و به سرانجام رساندم.

 

او در پاسخ به اینکه چقدر هزینه ساخت این فیلم شده است، تصریح کرد: تاکنون حدوداً سه میلیارد هشتصد هزار تومان هزینه ساخت و تولید این اثر شده است.

 

خوشنام در پایان صحبت‌های خود با اشاره به لوکیشن‌های فیلمبرداری این اثر که بیشتر در یک کارخانه و همچنین تعمیرگاه خودروهای اسقاطی انجام شده است، گفت: با به تصویر کشیدن کارخانه‌ای که دیگر هیچ تولیدی در آنجام انجام نمی‌شود و تمام کارگران آن بیکار شدهاند، سعی کردیم تقابل طبقات جامعه را نشان دهیم و با برگزاری مسابقات رالی و چرخیدن اتومبیل‌های گران قیمت در همین فضا و بین ماشین‌آلاتی که دیگر تولیدی ندارند به وضعیت امروز جامعه اشاره داشته باشیم.

 

عوامل پشت صحنه این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: پولاد کیمیایی، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، تدوین: مصطفی خرقه پوش، آهنگساز: بهزاد عبدی، صدابردار: پرویز آبنار، چهره پرداز: محمد قومی، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی، عکاس: علی نیک رفتار، روابط عمومی محیا رضایی کلانتری، مشاور رسانه: فاطمه پزشکی، مدیر تولید: رحمت الله عبدالله زاده، تهیه کننده: مسعود کیمیایی و سرمایه گذار محمد خوشنام.

 

منبع: ایسنا

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها