تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۲۲:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68207

 

بهناز شوشتری – کارشناس ارشد مطالعات زنان،در یادداشتی به آخرین ساخته تهمینه میلانی ، واکنش نشان داده است.

به گزارش سینما سینما،این کارشناس در یادداشت خود نوشته :
باور کنید هیچ صحنه ای از این فیلم نبود که من در زندگی شخصی بین اطرافیان ،همسایه یا دوستان و کِیس های متفاوت، ندیده باشم.
تمام سکانس های این فیلم برای من یاد آور یک زن بود که این اتفاقات را تجربه کرده بود و من از نزدیک شاهد آن بودم.
باور کنید زندگی شان همینقدر اغراق آمیز ،پر از ترس و وحشت و خشونت است و اصلا هم شوخی نیست…
‌یادمه روزی که موضوع پایان نامه ام (بررسی رابطه حمایت اجتماعی با خشونت خیابانی علیه زنان) را انتخاب کردم ،
استادم گفت کاش رابطه حمایت اجتماعی با خشونت خانگی رو کار میکردی، یا خشونت علیه زنان باردار ، اینطوری هم جامعه آماری بیشتری داشتی و هم دسترسی بهشون آسونتر میشد, در بحث خشونت خیابانی،دسترسی به کِیس های تحقیق برات دشوارتره!!کمتر کسی حاضره از تجربه هاش درمورد خشونت خیابانی صحبت کنه ، ولی خشونت خانگی زحمتش مراجعه به یک کلینیک روانشناسیه و بس ،به راحتی به موارد زیادی از زن ها و دخترهای بزه دیده دسترسی پیدا میکنی. سکوت کردم و در جواب بهش گفتم،
روحم نمیکشه…زندگی شخصی خودم مختل میشه‌!! خشونت خیابانی فرد از جانب یک متجاوز آسیب میبینه، اما در خشونت خانگی ،فرد از طرف نزدیکان و عزیزانش آسیب میبینه،و کار کردن رو این موضوع خیلی برام سنگینه… امروز تمام سکانس های این فیلم بغض کرده بودم، ممنونم از تو تهمینه میلانی عزیز، که خیلی خوب به نبود قوانین مختص به خشونت خانگی پرداخته بودی، به اینکه نبودن حمایت اجتماعی از قربانیان خشونت خانگی باعث میشه اونها رو به راههایی بکشونه که شاید بازگشتی از آنها نداشته باشند .

منبع :کانال تهمینه میلانی

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها