تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۱۴:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 26074

میدان مشقهجدهمین جشن خانه سینما،۲۲ شهریور ماه به مناسبت روز سینما، امسال در میدان مشق برگزار می‌شود.

به گزارش سینماسینما، به احترام شهر تهران و به احترام تمام هنرمندان و بخصوص معمارانی که در منطقه ۱۲ این شهر زندگی کرده‌اند،جشن بزرگ سینمای ایران،امسال در میدان مشق برگزار می‌شود.

جشن بزرگ سینمای ایران هر ساله همزمان با روز ملی سینما برگزار می‌شود و در سال‌های مختلف در مکان‌های مختلف برگزار شده است از جمله برج میلاد،عمارت مسعودیه،کاخ نیاوران و…

«میدان مشق» سابق که میدان «امام خمینی (ره)» (توپخانه) امروزی است، در اوایل حکومت ناصرالدین‌شاه، محل فعلی اداره‌ی پست، شهربانی سابق و وزارت دفاع ملی سابق، سراسر بیابان بود و سربازان در آن «مشق» (تمرین) می‌کردند. به همین دلیل، به آن «میدان مشق» می‌گفتند. در دوران پهلوی دوم در بخشی از محوطه، بناهای نظامی و دولتی ایجاد شد و قسمتی از آن هم به‌صورت گردشگاه درآمد که به آن «باغ ملی» می‌گفتند؛ اما پس از مدتی، آن بخش هم به تصرف ساختمان‌ها درآمد، با این وجود نام آن و سردرش هنوز پابرجاست و در دوره‌ی معاصر مکانی اداری – فرهنگی و آموزشی برای وزارت امور خارجه، موزه‌ی ملی ایران و دانشگاه هنر است که برای سامان‌دهی‌اش طرح‌ها و مصوبات زیادی در دست بررسی است.

سردر باغ ملی ۱۳۰۵- از بناهای به جا مانده از دوره قاجار می‌باشد که در سال‌های ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۴ توسط جعفرخان کاشانی نوسازی شده این بنا ورودی میدان مشق بوده است.میدان مشق از بزرگترین میدان‌های نظامی بوده و در حدود ۴۰۰ متر طول و ۴۰۰ متر عرض داشته است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها