تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۱:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 1397

رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما در مراسم تجلیل از سعید پورصمیمی، فرهاد ورهرام، احمدرضا درویش و علیرضا داودنژاد در هفدهمین جشن سینمای ایران که شب گذشته ۱۷ شهریورماه در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: از خودم خجالت می کشم که مجبور هستیم در دولت‌های مختلف همچنان خواسته های حداقلی هنرمندان را به دفعات بیان کنیم.

وی ادامه داد: خجالت از طرح خواسته های حداقلی زمانی بیشتر می شود که مجبوریم آنها را از تریبون های مختلف به انحای مختلف بگوییم ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

میرکریمی تصریح کرد: تعجب من از این است که دولت ها خوب یا بد یکی پس از دیگری می آیند و می روند اما همه آنها در یک موضوع آن هم بی اعتنایی به مقوله هنر اشتراک نظر دارند و من امیدوارم حسن روحانی به عنوان رییس دولت یازدهم مجبور نباشد در نشست رسانه ای پیش رو، برای سومین بار و در مقابل این سوال که برای مقوله فرهنگ و هنر چه کرده‌اید از بازگشایی خانه سینما به عنوان دستاورد دولتش یاد کند.

این فیلمساز سینمای ایران با اشاره به برگزاری بزرگداشت در هفدهمین جشن سینمای ایران گفت: چهارمین شب از برگزاری جشن های سینمای ایران به تجلیل از سعید پورصمیمی، فرهاد ورهرام، احمدرضا درویش و علیرضا داودنژاد اختصاص دارد و نکته مهم در این مراسم ها این است که به یاد آوریم تقدیر از بزرگان و سینماگران مطرح سینمای ایران تنها یک تجلیل ساده نیست بلکه تجلیل از تاریخ سینما است. تاریخی که عزیزان با سختی آن را ساخته و حاصل یک عمر تلاش در این عرصه است.

میرکریمی ادامه داد: سینماگرانی که در هفدهمین جشن سینمای ایران مورد تقدیر قرار می گیرند گنجینه های سینمای ایران هستند و اگر بخواهم مثالی بزنم می‌توان آنها را به قندیل‌هایی شبیه دانست که گاه میلیون‌ها سال طول کشیده است که در غارهای قدیمی شکل گرفته‌اند و گاه افرادی که قد کوتاهی دارند برای اینکه سرشان به آنها نخورد ناگزیر می‌شوند با تیشه به آنها بزنند و بشکنندشان و میراث یک عمر را از بین ببرند.

مدیرعامل خانه سینما در پایان صحبت های خود گفت: از همایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما و مازیار میری مدیر اجرایی این رویداد سینمایی تشکر می کنم که این جشن را به بهترین شکل ممکن برگزار کردند. همچنین بر خود واجب می دانم که از دوست هنردوست خود حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی که همواره یار و همراه سینماگران بوده اند تشکر کنم.

هفدهمین جشن سینمای ایران با حضور اهالی سینما و برخی از چهره های سیاسی و فرهنگی چون علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، احمد مسجد جامعی، سید محمد بهشتی، محمدمهدی حیدریان، عیلرضا رضاداد و… برگزار شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها