تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۵:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 142219

نادین لبکی کارگردان موفق لبنانی با حضور در برنامه‌های مجازی جشنواره فیلم ونیز درباره سینما و شهر زادگاهش بیروت صحبت کرد.

به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، نادین لبکی کارگردان فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار «کفرناحوم» پنج‌شنبه به ملاقات‌های مجازی فستیوال فیلم ونیز پیوست و ضمن صحبت درباره سینما از وضعیت کشورش هم حرف زد.

وی گفت: دقیقا یک ماه پیش، ما بزرگ‌ترین انفجار غیرهسته‌ای تاریخ را داشتیم. یک خانه در بیروت نیست که آسیب ندیده باشد؛ یک خانواده نیست که تحت تاثیر قرار نگرفته باشد؛ همه به خاطر یک فاجعه به وجود آمده به دست انسان و نتیجه سال‌ها بی‌توجهی دولت فاسد و بی‌کفایت لبنان.

لبکی افزود: ما واقعاً از حدس‌ها و تئوری‌های توطئه خسته شده‌ایم، کمک لازم داریم. باید حقیقت را بدانیم و نیازمند تحقیقی بین‌المللی هستیم. یک بار هم که شده، باید درک کنیم چه اتفاقی افتاد و چه کسی سعی داشت ما را بکشد. شاید بعضی مواقع باید بدترین چیزها را پشت سر گذاشت تا سفر سخت را آغاز کرد.

به باور او، رخدادهای عظیمی که طی ماه‌های اخیر هم در بیروت و هم در سراسر جهان شکل گرفته‌اند، ضرورت تغییر را افزایش داده‌اند.

لبکی گفت: ۲۰۲۰ سال سختی برای همه بوده است. حس می‌کنم تغییر خاصی شکل گرفته‌ اما بهایی دارد. طبیعت دارد به ما می‌گوید که باید راهت را تغییر دهی چون این سیستم کار نمی‌کند. انگار ضرب‌الاجلی برای بشریت شکل گرفته است.

لبکی که ۲ سال پیش با «کفرناحوم» بزرگ‌ترین موفقیت مسیر حرفه‌ای‌اش را تجربه کرد و توانست جایزه هیات داوران فستیوال فیلم کن را هم به خود اختصاص دهد، درباره سینما هم صحبت کرد.

وی گفت: من همیشه به قدرت سینما و هنر در کل باور داشته‌ام. سینما به احساسات شما چنگ می‌زند و هر داستانی که بخواهید تعریف کنید، مشکل را انسانی می‌کند.

لبکی به این نکته اشاره کرد که «کفرناحوم» برای خودش فقط یک فیلم نبود و او را به عنوان یک انسان تغییر داد.

وی گفت: خط خیلی نازکی بین داستان و واقعیت وجود دارد و وقتی این کار را می‌کنید، مردم حقیقت را حس می‌کنند. آن‌ها شروع به عمل کردن می‌کنند و این اتفاق در زندگی روزمره‌شان هم می‌افتد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها