تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۲۳ - ۱۴:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 12243

ناصر هاشمی، عکس: سعید خلیلیناصر هاشمی با تاکید بر اینکه «تلویزیون نباید صدای یک گروه خاص باشد»، به این پرسش که تلویزیون تا چه حد توانسته از سینما و تئاتر کشورمان حمایت کند؟ اینگونه پاسخ داد: این مشکل از زمان قدیم میان تلویزیون و سینما وجود داشته و هنوز هم وجود دارد اما با این حال همچنان امیدواریم فضای تلویزیون به مرور زمان بازتر شود تا اقشار مختلف بتوانند نظرات خود را به راحتی بیان کنند.

به گزارش سینماسینما، این کارگردان و بازیگر در تکمیل مطالب بالا اظهار کرد:‌ تا جایی که من اطلاع دارم و از نگاه افرادی که با سینما و تلویزیون ارتباط دارند، تلویزیون یک جای دولتی است؛ در نتیجه نگاه دولتی هم دارد و همه محدودیت‌ها را در خودش دارد اما سینما این‌طور نیست و مستقل‌تر است، به ویژه با حضور کارگردانان جوان که این روزها فضا را بازتر کرده‌اند. همانطور که بیان کردم مشکل میان سینما و تلویزیون، مشکل نویی نیست و از قدیم این مشکل وجود داشته و دارد. امیدوارم مسوولان سازمان صداوسیما به مرور فضای تلویزیون را بازتر کنند تا همه افراد دولتی و غیردولتی بتوانند نظراتشان را بیان کنند.

او در ادامه همین صحبتش خاطرنشان کرد:‌ معمولا مشکلات واقعی جامعه ما و معضلاتی که بیشتر گریبان‌گیر جوانان است، در تلویزیون کشورمان خیلی نشان داده نمی‌شود؛ در حالی که در سینما این‌طور نیست و در حال حاضر این فاصله میان سینما و تلویزیون وجود دارد. با همه این اتفاقات اهل سینما در تلاش هستند که فضای تلویزیون بازتر شود و مسائل روز و جدی‌تر جامعه را از طریق تلویزیون بیان کنند نه اینکه فقط از طریق سینما به بیان مشکلات موجود بپردازند.

این بازیگر تئاتر و سینما در همین زمینه پیشنهاد داد: باز شدن فضای تلویزیون و امکان دادن به همه آدم‌ها از قشرهای مختلف که نظرات خودشان را به راحتی بیان کنند، تنها پیشنهاد من برای حل این مشکل است؛ چراکه معتقدم تلویزیون نباید فقط صدای یک گروه خاص باشد، البته شاید این حرف‌ها تکراری باشد اما با این حال خدا کند که این مشکل واقعا حل شود.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال سریال‌های ارزشمند ایرانی که پیش از این از تلویزیون پخش می‌شد، می‌دیدیم که چقدر بیننده را به خود جذب می‌کرد اما در حال حاضر تماشاگران ما پراکنده شده‌اند و این جای تأسف دارد؛ دلیل این مشکل این است که سازمان صداوسیمای ما همگام با زمان پیش نمی‌رود.

ناصر هاشمی در پایان گفت‌وگوی خود درباره جدیدترین کارهایش در حوزه سینما و تلویزیون اعلام کرد: امسال دو فیلم سینمایی بازی کردم. «برادرم خسرو» به کارگردانی آقای بیگلری در جشنواره فجر امسال راه پیدا کرده است. در این فیلم با بیتا فرهی، هنگامه قاضیانی و شهاب حسینی همبازی هستم. همچنین یک فیلم دیگر با عنوان «خانه دیگری» کاری از بهنوش صادقی در برنامه کاری‌ام داشتم که متأسفانه به دلیل اینکه مجوز ساختش ویدیویی بود به نگاه نو و جشنواره راه پیدا نکرد. برای تلویزیون هم از مدت‌ها قبل قرار بود با همراهی گروهی از نویسندگان و بازیگران یک سریال بسازیم که اکنون همچنان در حال پیگیری هستیم و به تلویزیون این پیشنهاد را داده‌ایم اما هنوز به طور قطعی جوابی نگرفته‌ایم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها