تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۵:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 178328

دبیران جشنواره‌های فرهنگی‌هنری کیش با انتشار نامه‌ای به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت حفظ نقش جشنواره‌ها و رویدادهای کیش در جذب گردشگر و شناساندن ظرفیت‌های این جزیره پراهمیت تاکید کردند.

به گزارش سینماسینما، در متن نامه دبیران جشنواره‌های فرهنگی هنری کیش متشکل از ابراهیم حسن‌بیگی دبیر جایزه ادبی، مهدی قربانپور دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم، محمد ساطعی دبیر جشنواره عکس و نغمه مستشارنظامی دبیر جشنواره بین‌المللی شعر کیش به مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آمده است:

«جناب آقای مهندس مهدی کشاورز

رییس محترم هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش

با سلام و احترام؛

مستحضر هستید که جزیره زیبای کیش نه تنها به سواحل زیبای دریا و مراکز خرید و گردشگری‌اش شناخته می‌شود، بلکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری آن و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری‌اش در سطح ملی و بین‌المللی موجب اعتلای نام کیش و ماوای بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان ایران در جزیره شده است. خدا را شاکریم که در سال‌های گذشته با قبول مسئولیت و پذیرش دبیری علمی و اجرایی برخی از جشنواره‌های ملی در کیش، توانسته‌ایم ضمن بهبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری جزیره و حتی منطقه جنوب، نام زیبای کیش را در صدر رسانه‌های خبری و فرهنگی در سطح داخلی و بین‌المللی قرار دهیم که این خود موجب شناخت و جذب چهره فرهنگی و هنری بسیاری به عرصه فرهنگ و هنر کشور شده است.

سال‌هاست که جشنواره‌های فرهنگی و هنری کیش با اهتمام و حمایت جدی مدیران عامل سازمان و معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی، مسیری تاثیرگذار را پشت سرنهاده و به عنوان برندی در حوزه های ادبی و هنری نه تنها در سطح کشور، بلکه در بین سایر کشورهای جهان، به واسطه بین‌المللی بودن برخی جشنواره‌ها شناخته شده‌اند و چه بسا نقش آن‌ها در جذب گردشگر و شناسایی جزیره پر اهمیت است. اما شوربختانه در این دوره از مدیریت سازمان و در ماه‌های گذشته شاهد افت جدی کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی‌هنری از سوی سازمان منطقه آزاد کیش هستیم. تا جایی که می‌شود گفت اغلب جشنواره‌های فرهنگی کیش، اعم از جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کیش، جشنواره عکس، جشنواره شعر و داستان کوتاه جنوب و برخی دیگر از رویدادهای هنری تعطیل و یا معطل تصمیم‌گیری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان مانده است.

نیک می‌دانید آنچه که از نقش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد پیداست سیاست‌گذاری در مناطق نه گانه است؛ اما در یکسال گذشته بسیاری از منابع منطقه آزاد کیش که حاصل درآمد این سازمان است، با هدایت دبیرخانه تهران و بدون توجه به مختصات منطقه‌ای و خواست و اراده هنرمندان در مکان‌هایی نامعلوم هزینه شده که این رویکرد باعث فرار سرمایه‌های انسانی، مهاجرت معکوس هنرمندان و فرهیختگان کیش شده است.

با توجه به اینکه در سال‌های گذشته و در چنین روزهایی فعالیت دبیرخانه جشنواره‌ها فعال و فراخوان همه رویدادها در رسانه‌ها منعکس شده بود؛ اما بسی باعث تاسف است که امسال علیرغم گفتگوهایی که با معاونت فرهنگی سازمان به عمل آمده، تمایل و رغبتی از سوی ایشان برای ادامه جشنواره‌ها نشان داده نشده است و به نظر هم می‌رسد با نوع تفکر و گرایشات تک بعدی و شخصی ایشان درادامه راه نتوانیم به نتایج مهمی دست پیدا کنیم.

بر این باوریم که تمام اهالی فرهنگ و هنر کیش در این روزهای سخت قصد یاری برای پویایی این جزیره زیبا را دارند و ما به عنوان دبیران جشنواره‌های فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد کیش از شما که علاقه‌مند به پویایی فرهنگ و هنر کیش هستید، استدعا داریم نسبت به تغییر و تحولات اساسی در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بیاندیشید تا چنان که شایسته نام کیش زیباست، بتوانیم جزیره را سکونت‌گاه و مرکز فعالیت‌های هنرمندان بزرگ ایران عزیز کنیم.»

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها