تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 80659

در پى توقف مجدد اکران فیلم سینمایى «عصبانى نیستم» رضا درمیشیان نویسنده و کارگردان این فیلم، نامه اى به رئیس جمهور نوشت.

به گزارش سینماسینما، متن نامه رضا درمیشیان به رئیس جمهور که در صفحه اینستاگرامش منتشر شده است به شرح زیر است:

جناب آقاى دکتر حسن روحانى
ریاست محترم جمهورى اسلامى ایران
من همان فیلمسازى هستم که در شب سى و دومین جشنواره فیلم فجر براى آن که دولت شما در برابر گروه هاى فشار آسیب نبیند ، به فشار مسئولان مجبور به انصراف از دریافت جوایز فیلمم شدم، فیلم «عصبانى نیستم!»

پنج سال از عمر این فیلم مى گذرد اما گویى پنجاه سال بر من گذشته ، فیلمم همچنان بلاتکیلف است و هر بار به بهانه اى مانع نمایشش مى شوند.
سرانجام با تضمین مکتوب سه مدیر رده بالاى سازمان سینمایى قرار بود چهارشنبه بیست و پنج بهمن «عصبانى نیستم!» رنگ پرده سینما را ببیند اما باز هم از نمایشش جلوگیرى به عمل آمد.

آیا دریافت پنج پروانه نمایش با سانسورهاى مختلف ، تائید فیلم در کمیته بازبینى آثار توقیفى ، انتخاب چهار تاریخ اکران توسط مسئولان سینمائى و چهار بار ثبت تاریخ اکران در شوراى صنفى نمایش، دریافت تعهدنامه کتبى تاریخ قطعى نمایش فیلم از مسئولان سینمایى ، پنج سال سکوت و انتظار ، درخواست و سوال نمایندگان محترم مجلس از وزیر محترم ارشاد ، هزاران ساعت پشت در اتاق مدیران سینمایى انتظار کشیدن ، صدها هزار بار پله هاى سازمان سینمایى را بالا و پایین کردن، سوال و جواب و باز هم سوال و جواب براى نمایش عمومى «عصبانى نیستم!» کافى نیست؟

آیا در شرایطى که حضرتعالى مدام از حق سوال ، حق انتقاد، حق اعتراض و حق شهروندى سخن مى گویید باید فیلمم را پس از چندین و چند دفعه سانسور باز هم تکه تکه کنم؟

من و دیگر سینماگران مستقل در حسرت تحقق شعارهاى انتخاباتى تان به هنر و نگاه تان به عرصه سینما هستیم. فضاى امنیتى در عرصه فرهنگ و هنر در شان سینماى ایران نیست.

جناب آقاى دکتر روحانى

من دو بار به «تدبیر و امید» راى داده ام ، اما بى نهایت ناامیدم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها