تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۰۷ - ۱۹:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159311

هیات مدیره خانه سینما در متنی خطاب به وزیر بهداشت در خواست کرد تا اهالی سینما در لیست اولویت های دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی خانه سینما، در متن این نامه خطاب به نمکی آمده است:

«استحضار دارید که واکسیناسیون گروه های مختلف اجتماعی به صورت اولویت های دریافت واکسن شروع شده است. دانشجویان و اساتید دانشگاه ها و رانندگان تاکسی و کارمندان بانک ها و خبرنگار ها و…همگی در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته اند.

اکنون جایگاه خانه سینما (جامعه اصناف سینمایی کشور) کجاست؟

آقای وزیر بهداشت، همکاران ما در شرایطی کار می‌کنند که به دلیل الزامات شغلی نمی توانند صد در صد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. بنا بر ضرورتهای فنی و هنری بیشتر اوقات کارگردان ها با عوامل صحنه فاصله های ایمن را نمی توانند رعایت کنند. بازیگران باید بدون ماسک در زمان‌های طولانی با فاصله ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتری گریم شوند یا گفتگو های فیلم را بیان کنند. فیلمبردار فاصله ای چند سانتیمتری با دستیارانش دارد. همه عوامل فیلم اغلب در محیطی بسته و محدود ساعت ها کار می‌کنند و در معرض ابتلاء به بیماری کرونا هستند. مستندسازان این مرز بوم با قبول خطر و بدون آنکه از ابتلاء به این بیماری مصون باشند با حضور در مراکز درمانی و اجتماعات مختلف سعی در ثبت این فاجعه ملی و دیگر وقایع مهم کشور دارند.

آقای وزیر نیاز به دیدن فیلم و تولید محتوای فرهنگی هنری آموزشی مذهبی و غیره به شکل تصویری تعطیل شدنی نیست. نیاز های فرهنگی یک جامعه و پاسخ به آن امری انکار ناپذیر است که متأسفانه با بی تدبیری تمام، صنعت تصویر کشور بخصوص در دوران کرونا در معرض انهدام و نابودی قرار گرفته است. همکاران ما به دلیل پر خطر بودن کارشان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

در چنین شرایطی اختصاص سهمیه واکسن و در اولویت قرار دادن شاغلین در صنعت تصویری کشور واجب است. خانه سینما پیش از این بارها تلاش کرده از طریق مذاکرات رسمی با مسئولان وزارت خانه متبوع شما سهمیه ای با اولویت گروه‌های در حال تولید از سبد واکسن های موجود برای اهالی جامعه اصناف سینمایی کشور فراهم کند که علیرغم قول و قرارهای رد و بدل شده تاکنون به جایی نرسیده است. با این بد قولی ها ناچار شده ایم با صدایی بلند برای پیدا کردن گوشی شنوا با کنار گذاشتن تشریفات مرسوم طی این نامه سر گشاده از جنابعالی بخواهیم در مدت زمان کوتاهی که از مقام وزارت شما باقی مانده اهالی خانه سینما که در جریان تولید قرار دارند در اولویت های واکسیناسیون قرار گیرند.

در این خصوص آماده گفتگوهای فوری و بحث پیرامون دلایل مخاطره آمیز بودن شغلمان هستیم.

مسئولیت جان تک تک اهالی سینما و شاغلین در صنعت تصویر کشور بر عهده ما و شماست لطفاً در این روزهای آخر همراهی کنید.

هیات مدیره خانه سینما»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها