تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۱۸:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 122443

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با همکاری معاونت هنری فرهنگستان هنر، مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران را برگزار می‌کند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، پژوهش‌های انجام شده با موضوعات گوناگون مربوط به تاریخ سینمای ایران را با همکاری معاونت هنری فرهنگستان هنر و در قالب مجموعه نشست‌های پژوهشی برپا می‌کند.

در این نشست‌ها که از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود، پژوهشگران تاریخ سینمای ایران، بررسی‌ها و تحلیل‌های خود پیرامون موضوعاتی همچون: تعریف و طبقه‌بندی قصه‌های فیلم‌های ایرانی، نظریه و نظریه‌پردازی، تاریخ گرافیک، نقد و موسیقی در سینمای ایران، نظام ستاره‌ای و ستاره‌سازی و … را در نشست‌های تخصصی ارائه می‌کنند.

در مرحله نخست مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران، ۱۲ نشست با حضور ۹ پژوهشگر برگزار می‌شود و در برنامه‌های آتی این برنامه تخصصی، پژوهشگران برجسته دیگر تحقیقات خود را ارائه خواهند کرد.

مرکز هنرپژوهی نقش جهان میزبان این رویداد سینمایی است و نشست‌ها طبق برنامه و با همکاری این مرکز دوشنبه هرهفته  ساعت ۱۶ برپا می‌شود.
جدول برنامه، موضوعات و اسامی پژوهشگران به زودی منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ شرکت در این نشست‌ها برای پژوهشگران، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان آزاد است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها