تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۲:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 63004

حسین پارسایی، مدیر کل دفتر نمایش خانگی سازمان سینمایی، استاد دانشگاه، کارگردان تاتر و از چهره های شناخته شده عرصه فرهنگ و هنر:
▪️سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژگی های متعددی دارد. به عنوان مدیری که سه دهه از عمر خود را درحوزه هنری و وزارت ارشاد گذرانده ام، حضور سید عباس صالحی در چهار سال گذشته را حضوری متفاوت و تاثیرگذار در وزارت فرهنگ و ارشاد شناختم.

▪️سیدعباس صالحی در کنار شخصیت فرهنگیِ ساده و صمیمی اش، از نوع نگاهی متفاوت به فرهنگ برآمده است. با وجودی که او در این سال‌ها، معاون فرهنگی وزارت ارشاد بود اما نقش رفتارهای تاثیرگذارش در جامعه هنری و اصحاب سینما نیز شنیده می شد.

▪️سیدعباس صالحی، مدیری اهل قلم، با سوابق روشن و موثر، مدّبر، کارگشا و دور ازهیاهو، اهل تعامل و قانونمداری با رویکردهای اخلاقی و تقیدات دینی است.

▪️آخرین بار او را همراه با خانواده، در یکی از سالن های تاتر شهر دیدم. به عنوان معاون وزیر اما بدون هیچ دعوتی آمده بود تاتر ببیند. مثل یک شهروند عادی. عکاسی همراهش نبود و کسی از او عکس نگرفت. با کسی هم عکس یادگاری نگرفت. این سادگی و بی آلایشی و صمیمیت در شخصیت یک مدیر عالی فرهنگی نیازی ست که جامعه فرهنگی ما بسیار به آن احتیاج دارد.

▪️گرچه اهالی نشر هم پیشتر از مدیریت مبتنی بر عقلانیت و اعتقاد ایشان به خرد جمعی ایشان سخن گفته اند اما امیدواریم با رای اعتماد بالای مجلس به ایشان، نگاه سالم، صمیمی و اخلاق مدار مدیریتی سید عباس صالحی در همه عرصه های فرهنگی و خصوصا هنری ظهور و بروز کند و گسترش یابد.
نکته دیگری که برایم جالب بود توجه و اشراف ایشان به جزییات حوزه های تخصصی در برنامه های ایشان بود. بی تردید روزهای خوبی در پیش روست.

▪️بی شک دولت تدبیر و امید وزیری کارآمد و آینده نگر همچون سید عباس صالحی را برای فرهنگ و هنر ایران اسلامی نیاز دارد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها