تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - ۱۵:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 171881

فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی که در ایران مجوز نمایش نگرفته است و اخیراً قاچاق شده، همزمان با اکران در سینماهای ژاپن در پارلمان این کشور و برای نمایندگان مجلس در دو نوبت به نمایش درآمد.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی فیلم، این اتفاق در حالی رخ داد که اکران فیلم «قصیده گاو سفید» با موضوع قضاوت و بخشش، موجی از گفتگو پیرامون قوانین قضائی را در رسانه‌های ژاپنی به راه انداخته است.

همچنین با استقبال خوب ژاپنی‌ها، تعداد سینماهای این فیلم افزایش یافته و به پنجاه سالن سینما در این کشور رسیده است.

فیلم «قصیده گاو سفید» که از موفق‌ترین فیلم‌های ایرانی یک سال اخیر در عرصه جشنواره‌ها و اکران جهانی بوده، متاسفانه در ایران توقیف و پس از دو سال نسخه قاچاقش وارد بازار شد.

بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم اخیراً و پس از ناکامی دو ساله در گرفتن پروانه نمایش برای فیلم، با انتشار نامه‌ای اعلام کردند که تماشای نسخه قاچاق فیلم برای مردم داخل ایران بلامانع است.

فیلم «قصیده گاو سفید» نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه جشنواره برلین پشت سر گذاشت و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران (سومین فیلم برگزیده تماشاگران) شد. این فیلم در بیش از چهل جشنواره جهانی به نمایش در آمده و جوایز متعددی کسب کرده و در بیش از سی و پنج کشور جهان اکران عمومی خواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها