تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۵:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 146667

عزت‌الله مهرآوران، کارگردان پیشکسوت تئاتر با اشاره به آنکه تولید آثار نمایشی در شرایط کنونی می‌تواند مهم‌ترین گام برای حفظ رابطه میان مخاطبان و هنر تئاتر باشد گفت: در حال آماده‌سازی نمایشی به شیوه تک‌گویی یک بازیگر با نام «نیمکت» هستم که در آن مخاطب با قصه زنی آشنا می‌شود که طی ۴۵ دقیقه دیگر خواهد مُرد.

به گزارش سینماسینما او درباره فعالیت‌ جدید خود در عرصه تئاتر گفت: طی چند ماهی که به سبب شیوع ویروس کرونا کمتر شاهد فعالیت هنرمندان تئاتر بودیم به یکی از نمایشنامه‌هایی که در سال ۱۳۵۲ آن را به شیوه مونولوگ و حضور تک بازیگر نوشته بودم مراجعه کردم و این‌بار آن را با توجه به شرایط امروز جامعه مورد بازنویسی قرار دادم.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشنامه که نام آن «نیمکت» است درحقیقت روایت کننده داستان زنی است که در پارکی دور افتاده که در آن تنها یک نیمکت وجود دارد حضور پیدا می‌کند و با نشستن بر این نیمکت به مردمی که از آن‌جا عبور می کنند می گوید که طی ۴۵ دقیقه دیگر خواهد مُرد.

مهرآوران خاطرنشان کرد: زن قهرمان نمایش در خلال روایت داستانش از داخل کیف خود صفحاتی از برگه‌ها و اعلامیه‌های تسلیت را بیرون می‌آورد، آن‌ها می‌خواند و آخرین صفحه تسلیتی که او می‌خواند متعلق متنی‌ست که خودش برای مرگش نوشته است. درحقیقت موتور اصلی محرک ایجاد گره های داستانی و نقاط عطفی که باعث پیش برندگی روایت داستان زندگی این قهرمان زن و تولید درام می شود از همین جا آغاز می شود.

مهرآوران درباره سالن مدنظر خود برای اجرای این اثر یادآور شد: با مؤسسه هنرمندان پیشکسوت صحبت‌هایی را انجام دادم تا سالنی برای اجرا در اختیار من یا در مقام تهیه‌کننده قرار گیرد که به دلیل آغاز موج سوم شیوع ویروس کرونا اقدامات برای مشخص شدن سالن اجرا به تاخیر افتاده است.

نویسنده و کارگردان نمایش نیمکت با بیان آنکه چون این اثر نمایشی بر مبنای یک بازیگر است در انتخاب آن بازیگر وسواس‌های خاصی دارم تصریح کرد: چراکه اجرای نمایش به شیوه مونولوگ و تک‌نفره نه‌تنها انرژی بسیاری از بازیگر می‌گیرد که باید آن بازیگر ریزه‌کاری‌ها، فنون و تکنیک‌های خاص بازیگری را در حد اعلی داشته باشد. با اتکا به سال‌ها سابقه بازیگری خود در عرصه تئاتر چند نفر از بازیگران شناخته شده زن کشورمان را مدنظر دارم که هنوز برای انتخاب نفر اصلی به جمع‌بندی نهایی نرسیدم.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها